مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
چاپ
کد خبر: ۹۶۸

تنها 20 درصد ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شده است

رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس :

تنها 20 درصد ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شده است

رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تاکنون تنها 20 درصد از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده شده است که با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت بیشتر خیرین استفاده کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدتقی نظرپور در مراسم تودیع خود و معارفه رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از مدارس کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند، توجه به سیستم سرمایشی و گرمایشی، حضور در استان‌ها و بررسی کمبود فضاهای آموزشی، برنامه ریزی برای تخریب و بازسازی مدارس خشتی، پیگیری توسعه و تجهیز مدارس از طریق مجلس شورای اسلامی، تنوع بخشی به منابع درآمدی سازمان و تقویت جامعه خیرین را از اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریتش در سازمان نوسازی مدارس برشمرد.
وی بیان کرد: همچنین تمام خسارت وارده در زلزله اخیر به مدارس کرمانشاه توسط خیرین مدرسه ساز در حال جبران است و بازسازی 78 مدرسه تخریب شده در کرمانشاه را خیرین بر عهده گرفته‌اند.
نظرپور تعداد کارکنان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را سه هزار نفر ذکر کرد و افزود: توجه به احداث مدارس زیبا، بانشاط ، مقاوم و ماندگار بر اساس سند تحول از ضروریات است.
رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم گفت: زحمات زیادی در سازمان کشیده شده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست و در این راه نیازمند همکاری بیشتر خیرین مدرسه ساز هستیم.
مهراله رخشانی مهر با تاکید بر اینکه در بخش استانداردسازی و مقاوم سازی مدارس کارهای خوبی انجام شده است، اظهار داشت: نمونه این موفقیت ها و تجارب ارزشمند، تخریب نشدن مدارس در مناطق زلزله زده است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات نظرپور، با یادآوری اینکه در آستانه بیستمین سال تاسیس جامعه خیرین هستیم، اظهار کرد: 650هزار خیر در کشور و یک هزار خیر در سراسر جهان در امر مدرسه سازی فعالیت می کنند.
محمدرضا حافظی ابراز امیدواری کرد خیران در تعامل بیشتر با سازمان نوسازی، مدارس بیشتری احداث کنند و افزود: با توجه به وضعیت مالی دولت، اهتمام بیش از پیش خیرین به امر خداپسندانه مدرسه سازی ضروری است.
در این مراسم با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از زحمات محمد تقی نظرپور قدردانی و مهراله رخشانی مهر به عنوان رئیس جدید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معرفی شد.

منبع: ایرنا

منتشر کننده: نزاکت الهیاری