مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
چاپ
کد خبر: ۹۶۱

به اندازه یک آجر هم می‌توان در ساخت مدرسه مشارکت کرد

به اندازه یک آجر هم می‌توان در ساخت مدرسه مشارکت کرد

37 درصد! این سهم خیرین مدرسه‌ساز کشورمان در احداث مدارس کشورمان است، سهمی که پیش‌بینی می‌شود افزایش یابد و با این حال، همین اندازه هم سهم کمی نیست.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این آمار را از زبان رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور بخوانید. از زبان محمدرضا حافظی، پیشکسوت عرصه مدرسه‌سازی که می‌گوید: مجمع خیرین مدرسه‌ساز ایران از 21 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بالغ‌بر 650 هزار فرد خیر در این مجمع حضور فعال دارند.

به این آمار اگر خیران خارج از کشور را هم اضافه کنیم، به 651 هزار نفری می‌رسیم که هدف‌شان کمک به اعتلای سطح سواد و فرهنگ‌آموزش و پرورش بین دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشورمان است.

خیرانی که حافظی درباره فعالیت‌هایشان می‌گوید: سال گذشته میزان مشارکت خیران مدرسه‌ساز کشور در احداث مدارس شش برابر رقم اعتبارات دولتی بوده که قطعا با توجه به مشکلات اقتصادی و وضعیت کشور ما در مجمع خیرین بیش‌ازپیش در این زمینه ورود خواهیم کرد و در خدمت‌آموزش‌وپرورش کشور هستیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشورمان البته معتقد است هرکسی به اندازه تهیه پول یک آجر هم می‌تواند در ساخت مدرسه مشارکت کند و عضو این مجمع باشد: هزینه کردن در کار مدرسه‌سازی مستلزم هزینه زیاد نیست و هرکسی به اندازه بضاعتش می‌تواند عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز شود.

ما باید باور کنیم مشارکت در مدرسه‌سازی تنها اعطای پول و هزینه نیست، بلکه ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و نهادینه کردن تفکرخیرخواهی و ایثار در آنان است امری مهم و قابل قدردانی است که معلمان نقش قابل توجهی در ترویج این فرهنگ دارند‌.
بنابراین ظرف (مدرسه) و مظروف (دانش‌آموزان) بدون حضور معلمان دلسوز ارزش واقعی خود را به دست نمی‌آورد.

منبع: روزنامه جام جم 
منتشر کننده: نزاکت الهیاری