مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
چاپ
کد خبر: ۹۵۰

خیرین مدرسه ساز یک پتانسیل ارزشمند در جامعه است

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس:

خیرین مدرسه ساز یک پتانسیل ارزشمند در جامعه است

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس: خیرین به عنوان یک پتانسیل عزیم و ارزشمند در جامعه ما محسوب می شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علی شهری در جلسه تودیع و معارفه مدیران  کل سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت:با توجه به اتفاقات ناگوار که طی یک ماه گذشته در کشورمان اتفاق افتاد که بخش خاصی از این اتفاقات به کار و وظیفه ما بر می گردد.

وی گفت:در زلزله اخیر کرمانشاه بیش از 700 فضای آموزش موجود در این زلزله  وجود داشت  که در حدود 11 درصد از این فضاهای قدیمی آسیب و چیزی حدود80 مدرسه تخریب شد.

این مقام مسئول ادامه داد:خوشبختانه در مدارس جدید ساز که در بیش از بیست سال از زمان ساخت آنها نگذشته بود ما شاهد عملکرد مقاومتی خوبی در این مدارس بودیم .

وی با توجه به موضوع قبلی اهمیت ساخت وساز و فضاهای آموزشی در این نظام  اسلامی را مهم دانست و افزود:ما باید بیش از گذشته به فضای آموزشی و به ساخت و ساز مدارس  اهمیت قائل باشیم.

شهری گفت:آن چه که به سازمان نوسازی بر میگردد این تعهد است که خوب بسازیم و با کیفیت بسازیم و امانتدار خوبی برای بیت المال باشیم و دقیقا آیین نامه و ضوابط را رعایت کنیم

وی با توجه به تعهد همکاران سازمان  نوسازی مدارس در سطح کشور افزود:با تلاش شبانه روزی همکاران ما در سازمان نوسازی کشور و استان ها در سال 83 برداشت دقیقی از فضاهای آموزشی کشور صورت گرفت.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس ادامه داد:جامعه ما باید بداند بدست همکاران پرتلاش در اون سال ها 300 قلم اطلاعات تک تک فضاهای آموزشی کشور احصا گردید.

شهری با توجه به جمع آوری اطلاعات همکاران سازمان  در قالب تخریب و بازسازی و سرمایش و گرمایش مدارس بیان کرد:همکاران ما در مناطق گرمسیری با دمای بیش از 50 درجه ودر مناطق سرد سیر در سرماهای بسیار شدید همت کردند و اطلاعات ارزشمند و هوشمندی را در شناسنامه ی مدارس جمع آوری کردند.

 وی با اشاره به موضوع استحکام فضاهای آموزشی در کشور گفت:تاکنون 50درصد مدارس تخریب و بازسازی شده است و به فضاهای مستحکم و قابل اعتماد و اطمینان در مقابل بلاهای طبیعی مانند زلزله  تبدیل شده است.

شهری گفت:ما میتوانیم با عنایت دولت و مجلس بخش مانده ی کار را هم به نتیجه برسانیم و فضاهای فرسوده را که نگرانی ما برای حفاظت از جان دانش آموزان است را به فضاهای ایمن تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مشارکت مردمی در جامعه،بیان کرد:هر جا که ما مشکلات خود را با مردم فرهیخته و با فرهنگ جامعه در میان گذاشتیم،مردم غیرتمندانه همت کردند و پای کار آمدند و در حال حاضر در کرمانشاه به گونه ای شده است که ما فضای آسیب دیده برای معرفی به خیرین نداریم .

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس از خیرین به عنوان یک پتانسیل عزیم و ارزشمند یاد کرد و افزود:از آموزش و پرورش استان و مجمع خیرین خواهشمند است که به این پتانسیل ارزشمند خیرین مدرسه ساز بیش از پیش توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع: خبرگزای پانا

منتشر کننده: نزاکت الهیاری