مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
چاپ
کد خبر: ۹۴۲

دبستان خیرساز آرمینه مصلی نژاد در منطقه 6 تهران افتتاح شد

با صرف اعتبار 5 میلیارد تومانی انجام شد؛

دبستان خیرساز آرمینه مصلی نژاد در منطقه 6 تهران افتتاح شد

دبستان آرمینه مصلی نژاد با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و جمعی از خیرین مدرسه ساز به همت عباس مصلی نژاد در منطقه 6 تهران افتتاح شد .


 به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دبستان ابتدایی آرمینه مصلی نژاد با مساحت 5 هزار متر مربع و 15 کلاس در منطقه 6 تهران و صرف اعتباری معادل 5 میلیارد تومان از مهر 96 پذیرای دانش آموزان این منطقه است و امروز با حضور دکتر عباس مصلی نژاد خیر این مدرسه، به طور رسمی به  بهره برداری رسید. 

از دیگر امکانات این مدرسه می توان به آزمایشگاه فیزیك، آزمایشگاه شیمی، ورزشگاه ٣٣٠ متر مربعی، حیاط سرپوشیده، ١٥ تخته هوشمند، آمفی تئاتر ٢٠٠ نفری اشاره کرد. 

در آغاز این مراسم مدیر مدرسه آرمینه مصلی نژاد امر مدرسه سازی را برای رشد و ارتقای جامعه ضروری دانست و گفت: دوره ابتدایی از پایه ای ترین دوره های آموزشی است که می تواند دانش آموزان را پژوهشگر و علاقه مند به دانش تربیت کند و توجه خیرین به این مقطع نشان دهنده فرهیختگی و دوراندیشی این افراد است.

احمدی ضمن تقدیر از بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، اظهار امیدواری کرد که به کوشش این نهاد و یاری خداوند بتوان فضای بهتری برای تربیت و پرورش فرزندان فراهم کرد .

در ادامه جواد نظریان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران تاکید کرد: در دنیایی که روزبه روز انسانیت و نیک اندیشی کمرنگ تر می شود؛ خوشبختانه شاهد آن هستیم که عده ای به دنبال حفظ کرامت های انسانی و توسعه و رشد کشور هستند.

وی تصریح کرد: حضور فعال این افراد مانند دکتر عباس مصلی نژاد درجامعه این امید را زنده می کند که می توان با همدلی و همکاری فردای بهتری برای فرزندان خود بسازیم. 

در ادامه پس از پخش نمایه ای به همین مناسبت، مشاور و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدرسه سازی امری فرهنگی است که در این سال ها به خوبی به جامعه معرفی شده و با همکاری و حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز توسعه و رونق یافته است. 

زهرا پروازی مقدم تصریح کرد: امروز نیاز کشور ما به مدرسه و مدرسه سازی بیش از همیشه می باشد که می توان با حضور خیرین در این عرصه این امر را مرتفع کرد. 

وی به پاس قدردانی از دکتر مصلی نژاد افزود: این مرد بزرگ که ما با عناوینی چون استاد دانشگاه، پژوهشگر، کار آفرین و خیّر می شناسیم دارای چنان روح بلندی است که با ساخت چندین مدرسه، کتابخانه و خوابگاه دانشجویی موجب ترویجِ علم و دانش شده است.

در ادامه رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند دکتر مصلی نژاد تاکید کرد: امر مدرسه سازی برای رشد و ارتقای فرهنگ و سطح علمی کشور ضروری است. 

دکتر حافظی همچنین اظهار داشت: انجام کار خیر و انفاق در زمان حیاتِ فرد کاری بسیار با ارزش تر از وصیت به امر نیک می باشد، و  کسانی که دراین مسیر گام بر می دارند بدانند که خداوند در قبال این نیک اندیشی و گذشتن از مال، به زندگی آن ها برکت می بخشد . 

وی افزود: خوشبختانه در این 20 سالی که از آغاز کار مجمع خیرین گذشته است شاهد آن هستیم که تعداد بیش از 650 هزار خیر در داخل کشور و 1000 خیر خارج کشور در عرصه مدرسه سازی فعالیت می کنند.

وی اشاره کرد: مسئله مهمی که باید همواره به یاد داشته باشیم این است که تربیت خیرین مدرسه ساز مهم تر از مدرسه سازی است، لذا امروز لازم است که بخشی از انرژی و توان خود را صرف تربیت فرزندان نیک اندیش کنیم.

در ادامه ی این مراسم دکتر نظرپور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر ارزش مدرسه سازی گفت: لازم است خیرین ما علاوه بر ساخت مدارس به اهمیت ماندگاری این مدرسه ها نیز توجه کنند. 

وی در این خصوص افزود: متاسفانه آمارها حاکی از آن است که تعداد کمتر از 50 مدرسه در نظام آموزشی کشور از استانداردهای مشخص برای ماندگاری در ساختار آموزشی برخوردار هستند، لذا برای رشد این آمار، باید به پارامترهای معماری نیز توجه شود و این امر در ساخت دبستان آرمینه مصلی نژاد لحاظ شده است.

نظر پور افزود: طراحی فضاهایی جهت ایجاد نشاط و تضمین سلامتی دانش آموزان از دیگر نقاط قوت این مدرسه می باشد.

در ادامه عباسعلی باقری، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: اگر چه هر کار خیری نزد خداوند ارزش و اهمیت دارد اما ساخت مدرسه جدا از ارزش های معنوی می تواند به رشد و ارتقای جامعه کمک کند، بنابراین بر خود می بینم که از تمام خیرین این عرصه و نهادهایی که در این بخش فعالیت می کنند تشکر کنم.

دکتر مصلی نژاد در ادامه، همکاری و مشارکت آموزش و پرورش را اصل مهم در مسیر ساخت و تکمیل این مدرسه دانست و افزود: امروز در حضور تمام بزرگواران بیش از گذشته حس مسئولیت دارم و امیدوارم با یاری خداوند بتوانم  تمام توانم را برای خدمتِ بیشتر به کشورم بکار گیرم.

در پایانِ این مراسم با اهدای هدایایی از دست اندرکاران این پرژه تقدیر شد.

گفتنی است، دکتر عباس مصلی نژاد تا به حال بیش از 50 مدرسه را در کشور برای دانش آموزان این مرز و بوم احداث کرده است.