مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
چاپ
کد خبر: ۸۹۷

از احداث ۲۰ مدرسه روستایی توسط خیر ناشناس تا جلب کمک‌های مردمی خارج کشور

قدم‌های سبز خیرین مدرسه‎ساز در مناطق زلزله‏‎‏زده ؛

از احداث ۲۰ مدرسه روستایی توسط خیر ناشناس تا جلب کمک‌های مردمی خارج کشور

جامعه خیرین مدرسه‎ساز با جلب و همکاری خیرین، اقدامات و قدم‌های خوبی را برای احداث مدارس جدید و بازسازی فضاهای آموزشی تخریب شده مناطق زلزله‌زده غرب کشور انجام می‎دهند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ چند هفته گذشته بود که زلزله‎ای مهیب غرب کشور را به شدت لرزاند و خسارت‎های جانی و مالی بسیاری را با خود به همراه داشت. در جریان این زلزله بسیاری از خانه‌ها و مراکز آموزشی، مدارس و بیمارستان‌ها در روستا‌ها و حتی شهرهای استان کرمانشاه به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شدند.

بعد از این اتفاق موجی از حمایت‌ها و کمک‎های مردمی به این مناطق جاری شد؛ در این میان یکی از موارد مهمی که باید هرچه زودتر ایجاد شود مراکز آموزشی و مدارس است تا بچه‏های این مناطق با آنها سرگرم  درس و تحصیل شوند و کمی از درد این حادثه را فراموش کنند.

در همین جریان و بعد از زلزله جامعه خیرین مدرسه ساز به ریاست محمد رضا حافظی جلسه‏ای را تشکیل دادند تا هرچه زودتر کمک و یاری خیرین را برای احداث مدارس جدید و بازسازی فضاهای آموزشی تخریب شده انجام دهند.

بعد از این جلسه و در ادامه آن اتفاقات بسیاری خوبی رخ داد که یکی از مهمترین آنها تعهد ساخت ۲۰ مدرسه روستایی در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه به همت یک خیر نیک‎اندیش بود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با اعلام این خبرگفت : این مدارس به همت یک خیر نیک‎اندیش که درخواست کرده نامی از وی ذکر نشود ساخته می‎شود.

به گزارش ایکنا، این مدارس دو کلاسه بوده و اعتبار پیش‎بینی شده برای آن مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان است. 

محمد رضا حافظی، بعد از این اتفاق از ارسال نامه‎ای به ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: به مجامع استانی پیشنهاد شده به منظور حمایت از دانش‎آموزان زلزله‎زده کرمانشاه هریک از مجامع استانی نسبت به ساخت حداقل یک واحد آموزشی اقدام نمایند و نتیجه اقدامات را به جامعه خیرین اعلام کنند.

وی ادامه داد: این مکاتبه با مجامع استانی انجام شده و مجمع تهران در حال حاضر با تعهد ساخت ۸ واحد آموزشی به همت دو تن از خیرین در این زمینه گام اول را برداشته و امید است دیگر استان‎ها نیز در این زمینه فعال باشند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: این موضوع فقط مشمول مدارس تخریب شده  نیست مدارسی دیگری نیز در سطح استان کرمانشاه وجود دارند که به دلیل فرسوده بودند نیاز به بازسازی و مرمت دارند.

حافظی همچنین در همایشی اظهار کرده است: دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور در حال فراموشی زبان مادری خود هستند و به همین دلیل نشستی با سفیر آلمان داشتیم تا زمینه حضور فیزیکی خیرین در خارج از ایران هم فراهم شود.در این جلسه سفیر ایران در آلمان، قول ساخت ۳ مدرسه در مناطق زلزله زده غرب کشور را داد.

حافظی با اشاره به همت خیرین در ساخت مدارس زلزله‎زده کرمانشاه یادآور شد: تاکنون خیرین مدرسه ساز، ساخت ۳۵ فضای آموزشی برای مناطق زلزله را تقبل کرده‌اند. هم‌اکنون ۶۵۰ هزار خیر در داخل کشور و ۱۰۰۰ خیر در خارج از ایران در امر مدرسه‎سازی فعال هستند و امیدواریم که تعداد خیران به ۱۳ میلیون نفر برسد.

منبع: ایکنا

منتشر کننده: نزاکت الهیاری