مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
چاپ
کد خبر: ۸۸۳

آیین تجلیل از مهر ورزان مدرسه ساز

در شهرستان زابل صورت پذیرفت؛

آیین تجلیل از مهر ورزان مدرسه ساز

جشنواره خیرین و تجلیل از مهر ورزان مدرسه ساز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ،مسئولین شهرستانی وخیرین در شهرستان زابل برگزار شد.


علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جشنواره گفت: براساس  آیات قرآن کریم و روایات هیچ کار نیکی به اندازه این که در راهی قدم برداریم که برای تعلیم و فرهنگ جامعه تلاش کنیم ارزشمند نیست و از شما خیرین عزیز تشکر می کنم که  در این راه قدم برداشته اید .

نخعی افزود: دولت در بخش اعتباری به آموزش و پرورش بیش از 11 درصد از کل بودجه را اختصاص داده است و ما در استان با تمام توان و قدرت برای جلب اعتبارات بیشتر به استان سیستان و بلوچستان تلاش می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در بخش خیری و به همت خیرین بومی و غیر بومی، 45مدرسه در منطقه سیستان و 276مدرسه در سطح استان در حال ساخت است.   

وی تصریح کرد: دولت در بخش توزیع کتاب رایگان 22 میلیارد تومان هزینه کرده است و ما تنها استانی هستیم که توزیع کتاب در بین دانش آموزان  رایگان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ما در جشنواره میخواهیم بگوییم که ما در بدنه دولت امانت دار شما هستیم و وظیفه دولتی خود را انجام می دهیم اما دولت به تنهایی نمی تواند از پس هزینه های آموزش و پرورش بربیاید چرا که آموزش و پرورش در کل دنیا هزینه های زیادی دارد و دولت های بزرگ این هزینه را بصورت غیر مستقیم از مردم خود در قالب عوارض می گیرند.

نخعی گفت: راه توسعه آموزش و پرورش همین است که مردم به کمک دولت بیایند و راه توسعه استان توسعه آموزش و پرورش است و با برگزاری  جشنواره ها می خواهیم این مشارکت را فراگیر کنیم .

منبع:پانا

منتشر کننده : نزاکت الهیاری