مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
چاپ
کد خبر: ۷۷۹

بانوان نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مدرسه سازی دارند

گفت و گو با بانوی مدرسه ساز ثریا جهانی؛

بانوان نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مدرسه سازی دارند

ثریا جهانی بانوی نیک اندیشی است که پس از فوت برادرش طبق وصیت ایشان اقدام به امر مدرسه سازی کرد وی معتقد است بانوان نقش بسزایی در گسترش فرهنگ مدرسه سازی دارند .


به گزارش خبرنگار  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،ثریا جهانی متولد 1336 ، اهل اصفهان ، فرهنگی و داراى مدرك كارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است . بعد از فوت برادرش زنده یاد دكتر محمد جهانی و طبق وصیت ایشان كه اموالش صرف احداث پروژه های آموزشی بخصوص هنرستان هاى فنى و حرفه اى و كار دانش در مناطق محروم ، برای دانش آموزان پسر این مرز و بوم گردد ؛ با برادر دیگرش مهندس امیر محمود جهانى كه براى عمل به وصیت برادر و نیز براى تحقق ارمان ها و نیات خیر خود براى خوشبختى فرزندان ایران عزیز اموال خود را نیز صرف عمل خیر مدرسه سازى نموده است ، همراه شد.

حاصل این تلاش ارزشمند تا به حال شش میراث ماندگار بوده است که از آن جمله می توان به سه هنرستان فنى و حرفه ایی پسرانه در مناطق محروم استان اصفهان به نام دکتر محمد جهانی ، یك دبستان پسرانه به نام  مرحوم مادرشان زهرا جهانی  ویك هنرستان به نام پدرشان ، زنده یاد حاج محمد ابراهیم جهانى  و مشاركت در ساخت هنرستان دیگری به نام مرحوم پدرشان در منطقه محروم استان همدان اشاره کرد.  بانو جهانی ضمن همراهى با برادر در امر خیر مدرسه سازی ، مسئول شورای بانوان خیرمدرسه ساز استان اصفهان بوده و مادر 2 فرزند است . به عقیده این بانوی نیک اندیش برگزاری اردوهای یک روزه برای خیرین جهت آشنایی و تعامل آنان با یکدیگر و حضور خیرین در مراسم مختلف مدارس خیرساز ، می تواند نقش مهمی در گسترش فرهنگ مدرسه سازی و مدرسه یارى در بین مردم و نیز ترغیب دانش اموزان به حفظ ونگهدارى از این مدارس داشته باشد.
مسئول شورای بانوان استان اصفهان معتقد است ، برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز  یکی از اموری است که موجب جذب خیرین می شود . او می گوید : انعکاس خبری جشنواره ها در مطبوعات و رادیو و تلوزیون می تواند موجب شنیده شدن صدای خیرین شده و بستر این کار خیر را مهیا کند.
جهانی می گوید: بانوان می توانند نقش بسیار تعیین کننده ای در فرهنگ مدرسه سازی داشته باشند . آنان با ترغیب و تشویق فرزندان و همسرانشان به امر مدرسه سازی زمینه این کار خیر را مهیا می کنند و تا به امروز هیج کار تاثیر گذاری نبوده که بانوان در آن نقش نداشته باشند.
نزاکت اللهیاری