مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
چاپ
کد خبر: ۷۶۰

بخشی از هزینه های خیرین در مدرسه‌سازی به عنوان مالیات پذیرفته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه ساز:

بخشی از هزینه های خیرین در مدرسه‌سازی به عنوان مالیات پذیرفته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه ساز گفت: در برنامه ششم توسعه و بر اساس آیین نامه بخشی از هزینه های خیرین در مدرسه سازی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از آنها پذیرفته می شود.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه 12 مهرماه 96 در مراسم تجلیل از روسای مجامع استانی خیرین مدرسه ساز بیان کرد: حضور خیرین که از دارایی خود برای فرهنگ کشور می گذرند، شایسته صمیمانه ترین تواضع و تشکر است.

وی افزود:در شرایطی که وضعیت اقتصادی خوبی نداریم،  نشان از این مساله است که آموزه های دینی سهم عمده ای در این جریان سازی دارد و عزم خیرین برای این کار پر فروغ است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین عوامل در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش فضای آموزشی بوده و بخشی از اهداف تربیتی در آموزش و پرورش متاثر از فضای آموزشی است که در تحقق اهداف ما موثر است .بطحایی با بیان اینکه یک سوم مدارس ایمن نیست، عنوان کرد: این مدرسه فضای شاداب برای دانش آموزان ما نخواهد بود در حالی که در کشورهای پیشرفته اهداف تربیتی در مجتمع های آموزشی ارائه می شود که مقدمه آموزش و پرورش با کیفیت است.

وی بیان کرد: امروز یکی از نقاط ضعف مدارس رغبت نداشتن بچه ها به مدرسه رفتن بوده و دانش آموز با شادی از مدرسه خارج می شود که باید این امر برعکس باشد البته این مساله فقط مربوط به فضای آموزشی نیست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روحیه دانش آموزان در ورود و خروج مدرسه یکی از شاخص های کارآمدی نظام آموزشی محسوب می شود و نارسایی در کالبد مدارس به بی رغبتی نسبت به رفتن مدرسه در دانش آموزان منجر می شود.

بطحایی گفت: باید سدها و نارسایی هایی که مانع  از حرکت می سود، شناسایی و در حد امکان رفع شود و حتی در قالب کارگروهی این چالش ها بیان شده و مورد راهبری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت از طرح هایی که به صلاح بوده به شدت استقبال می کند، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه و براساس آیین نامه بخشی از هزینه های خیرین به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از آنها پذیرفته می شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس خیرسازی که فاقد دانش آموز است، اظهار کرد: باید برای این موضوع راهکاری بیابیم چرا که این امر به موجب یاس خیر و هدر رفتن سرمایه کشور می سود.

بطحایی یادآور شد: عاقبت به خیری آموزش و پرورش در گرو تحول بوده و باید مسیر صحیح را بیابیم همچنین روش های جدید را برای این تحول داشته باشیم تا آموزش و پرورش با توسعه یافتگی و شتاب بیشتری حرکت کند.

منبع:پانا