مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
چاپ
کد خبر: ۷۶

مشکل دو شیفته بودن و کمبود مدارس در زنجان

گفت و گو با علی اکبر فاضلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز این استان؛

مشکل دو شیفته بودن و کمبود مدارس در زنجان

وجود شهرک های اقماری در استان زنجان این استان را با شرایط ویژه روبرو کرده است اما کمبود مدارس و دوشیفته بودن آنها موضوعی است که این استان را با مشکل روبرو می کند .


علی اکبر فاضلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید همه استانها کمبود دارند واستان زنجان به دلیل پراکندگی روستاها وعدم کافی اعتبار  دولتی وهمچنین کم بودن خیر منطقه ای در شاید از جاهای دیگر پررنگ تر باشد که اگر خیرین همکاری بیشتری با استان زنجان داشته باشند ،با همت این بزرگواران وآموزش و پرورش می توان کمبود ها را جبران کرد.ناحیه دو زنجان از نظر اقتصادی در شمال قرار دارد ومرفه نشین است ودر بهترین جای زنجان قرار دارد اما نکته جالب اینجاست که  فقط ۳ مدرسه در این ناحیه است وکمبود مدرسه به شدت دیده می شود.

فاضلی از کمبود امکانات در استان می گوید : ما ۹۱ مدرسه دو شیفته دراستان داریم ومدارس کم داریم که باعث دو شیفته شدن آنها می شود،۸۸۷ کلاس دوشیفته در سطح استان است واگر بخواهیم مدرسه دو شیفته نداشته باشیم باید ۸۸۷ کلاس درسی دیگر علاوه بر آن کلاسهای موجود ساخت.

وی از کمبود خیرین مدرسه ساز می گوید : اولویت ما با جذب خیرین جدید است تا پروزه های نیمه تمام این استان با مشارکت خیرین هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

فاضلی  درباره سیستم های گرمایشی مدارس خیرساز  می گوید : در اکثر مدارس خیرساز  استاندارد سازی شده وشهرها هم سیستم مرکزی دارند. در روستاها پکیج وبعضی دیگر بخاری های استاندارد دارند اما این امکانات در همه مدارس وجود ندارد؛ آن چیزی که باعث مشکل گرمایشی در مدارس می شود، نبود اعتبار ویا کمبود اعتبار برای تعمیر این دستگاهها  است.  ما تلاش می کنیم که این مشکل حل شود به خصوص برای مدارس شبانه ،که برای سوخت مشکلی نداشته باشند

ملیحه محمودخواه/ خبرنگار جامه خیرین مدرسه ساز کشور در  استان زنجان