مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
چاپ
کد خبر: ۷۵۴

تحصیل10درصد از فرزندان ایرانیان در مدارس غیرایرانی

تحصیل10درصد از فرزندان ایرانیان در مدارس غیرایرانی

رئیس جامعه خیرین مدرسه‎ساز کشور با اشاره به اینکه 10 درصد از فرزندان ایران در مدارس غیر ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند گفت: یک هزار خیر در دیگر کشورهای جهان در امر مدرسه ‎ سازی گام برداشته‎اند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،محمدرضا حافظی در حاشیه بازدید از دو مدرسه خیر ساز امیرحسن حافظی و قلم چی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: حدود 10 درصد از ایرانیان در دیگر کشورهای جهان سکونت دارند و فرزندان آن‌ها در مدارس بیگانه با زبان دیگری به غیر از فارسی در حال فراگیری دروس هستند و زبان ملی ایرانی را فراموش می‌کنند و حتی علیه جمهوری اسلامی بدآموزی می‌بیند.
 
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع تشکل خیرین مدرسه‌ساز در جهان حضور فیزیکی خود را گسترش می‌دهد تا اصالت ایرانی حفظ شود و با ساخت مدارس ایرانی و حضور معلمان فارسی‌زبان، نام جمهوری اسلامی همیشه پاینده و استوار باقی بماند.
 
این مسئول افزود: خوشبختانه حرکت عظیم مدرسه‌سازی در کشور مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده و ایشان این اقدام را حرکتی مبارک دانستند.
 
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: هم‌اکنون 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و یک هزار خیر در دیگر کشورهای جهان در این امر خیر قدم گذاشته و هدف مقدسی را دنبال می‌کنند و این حرکت در جهان و در داخل کشور رو به گسترش است.
 
حافظی اضافه کرد: در دنیایی که جنگ  و جدال و خونریزی حاکم شده، با درایت رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی کشوری امن بوده و در جامعه خیرین مدرسه‌ساز به خود می‌بالیم که توانستیم محیط‌های آموزشی مناسبی را برای فرزندان و آینده‌سازان کشور فراهم کنیم.
 
وی بیان کرد: دانش آموزان نیز باید تلاش کنند تا در سایه این امنیت و نعمت آموزشی، افتخارات بزرگی را برای کشور خلق کنند و همواره در جهان شگفتی‌آفرین باشند.
 
رئیس جامعه  خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: هر حرکت خیری که در کشور برای منفعت عمومی برداشته می‌شود بدون شک اجر و پاداشی عظیم خواهد داشت و از بسیاری فضایل دینی نیز پر منزلت ‎ تر خواهد بود.
 
حافظی افزود: گاهی زندگی افراد جامعه به‌واسطه رخدادهایی در مسیری دیگر قرار می‌گیرد که در زندگی بنده نیز با مرگ فرزندم در مسیر خیر قرار گرفته و موجب شد تا حرکت بزرگ مدرسه‌سازی در کشور و فراتر از آن رخ دهد.
 
وی گفت: اگرچه خواست الهی بود تا فرزندم از دست برود ولی هم‌اکنون یک هزار و 200 فرزند را در مسیری دیگر به دست آورده‌ام و در دنیای وانفسای کنونی که دنیا به سمت کسب علم ودانش می‌رود زمینه کسب علم ودانش برای این تعداد نیز هموار شده است. 
منبع : ایسنا
منتشر کننده : نزاکت الهیاری