مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
چاپ
کد خبر: ۷۱۴

بازسازی و مقاوم سازی مدارس اولویت اول سازمان نوسازی مدارس هرمزگان

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان خبر داد:

بازسازی و مقاوم سازی مدارس اولویت اول سازمان نوسازی مدارس هرمزگان

در آستانه سال تحصیلی جدید ،سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس عمده ترین مشکل موجود در استان هرمزگان را وجود مدارس تخریبی اعلام کرد و گفت : باید با عزم ملی در جهت جمع آوری مدارس تخریبی ورود کنیم.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، نوید احمدی سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در خصوص مشکلات و نیازهای استان در بخش فضاهای آموزشی گفت: عمده ترین مشکل در استان وجود مدارس تخریبی است که باید با عزم ملی در جهت جمع آوری آن همت بخرج داد.
 
وی با اشاره به اینکه ، وجود یک هزار و 600 کلاس درس تخریبی آمار کمی نیست افزود: این تعداد کلاسهایی است که باید با قید فوریت آنها را بازسازی کرد. در مرحله دوم کمبود فضاهای آموزشی است که باید جدا مورد پیگیری قرار گیرد. در مجتمع پیامبر اعظم بندر عباس 32 هزار واحد مسکونی داریم که برای  آنها بیش از هزار کلاس درس باید ایجاد شود. درحالی است که تنها در این مجتمع کمتر از 70 کلاس درس داریم. در سایر مناطق استان هم 20 هزار واحد مسکونی مهر ساخته شده که نیاز به فضای آموزشی دارند در مجموع یک هزار و 600 کلاس درس برای مسکن مهر استان هرمزگان نیاز داریم.
احمدی در ادامه به الویت بعدی سازمان در جهت یک شیفته شدن مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: 378 آموزشگاه دوشیفته در قالب 2 هزار و 880 کلاس درس داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت دولت و همراهی خیرین نیک اندیش مدارس را یک شیفته کنیم.
 
وجود 231 پروژه در دست اجرا در استان هرمزگان
 
سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار داشت :  231پروژه در قالب 879کلاس درس با زیر بنایی در حدود 189 هزار و 849 متر مربع در دست اجرا داریم که برای تکمیل آنها به بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. با این شرایط آب و هوایی و رطوبت بالایی که شهرهای ساحلی هرمزگان دارند باید زمان اجرای  پروژه ها به حداقل برسد. 
احمدی  در مورد سیستم گرمایشی و استاندارد در مدارس استان گفت: استاندارد سازی سیستم سرمایشی و گرمایشی  مدارس هرمزگان به عنوان اقدامی مهم در دولت یازدهم بود. در دولت یازدهم بالغ بر 110میلیارد ریال به منظور استاندارد سازی سیستم گرمایشی  در هرمزگان  هزینه شده است که برای اولین بار در این دولت اجرایی شد. توزیع بیش از 3 هزار 92 بخاری تابشی در مدارس از اقدامات دیگر این اداره کل بوده است. مدارس شهر حاجی آباد هرمزگان از سیستم حرارت مرکزی بهره مند شده اند. در شهرستان بستک  هم این طرح ادامه دارد.
 
وی بیان کرد:  امیدوارم در 4سال آینده بتوانیم مدارس تخریبی استان را جمع آوری کنیم . اعتقاد دارم با عنایت به اینکه در 4سال گذشته بیش از یک هزار و 542 کلاس درس بهره برداری شده، می توان در 4 سال آینده هم با حمایت دولت و مشارکت خیرین مدرسه ساز نسبت به جمع آوری مدارس تخریبی امیدوار باشیم.
 
وی  به مشارکت خوب خیرین در استان اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 19جشنواره خیرین مدرسه ساز را در هرمزگان برگزار کرده ایم که در این 19جشنواره 2 هزار و 255 پروژه در قالب 5 هزار و 914 کلاس درس با زیر بنایی در حدود 629 هزار 749 متر مربع با اعتباری بالغ بر 3 هزار 970 میلیار  ریال تعهد شده است، که از این میزان تعهد 2 هزار و 920 میلیارد ریال  آن تحقق یافته است.
وی خاطر نشان کرد: در جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه ساز 65 پروژه در قالب 252کلاس درس با زیر بنایی در حدود 10 هزار 584 متر مربع و اعتباری بالغ بر 317میلیارد ریال تعهد شد.که خوشبختانه در حدود50 درصد تعهد خیرین قریب به 4ماه محقق گردید.  این اتفاق مبارکی است و امیدواریم تا جشنواره بیستم صددرصد تعهدات خیرین محقق شود.
فاطمه ناگهی