مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
چاپ
کد خبر: ۷۱۰

افتتاح 5 واحد آموزشی خیری در سیستان وبلوچستان

به همت خیر مدرسه ساز مطهری اصل انجام شد؛

افتتاح 5 واحد آموزشی خیری در سیستان وبلوچستان

در آستانه سالتحصیلی جدید و با حضور مهندس راشکی مدیر کل نوسازی مدارس استان، نماینده خیر گرانقدر آقای مطهری اصل و مسئولین شهرستانی 5 واحد آموزشی 6 کلاسه افتتاح و تحویل آموزش و پرورش گردید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مهندس راشکی در آیین افتتاح مدرسه بوعلی سینا زابل ضمن تقدیر و تشکر از کار بزرگ خیر ارجمند آقای مطهری اصل و افزود: جای شکر گزاری دارد که امروز سیستان بزرگ میزبان نماینده خیرآقای  گرانقدر مطهری اصل است.

وی با اشاره به رشد چشم گیر مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در استان عنوان داشت: از هر دو مدرسه که دراستان سیستان و بلوچستان ساخته می شود یکی توسط خیرین نیک اندیش احداث می شود، که این نسبت در گذشته هفت به یک بوده است و با نگاهی به گذشته می توان وسعت کار فرهنگی که در این زمینه انجام شده را لمس کرد.

دکتر سیرجانی رییس مجمع خیّرین مدرسه ساز که در این مراسم شرکت کرده بود طی سخنانی گفت: مردان و زنان خیر مدرسه سازغیر بومی با حضورشان طی سال های اخیر در استان توانسته اند ضمن ایجاد فرهنگ مشارکت انگیزه خیرین بومی را نیز مضاعف نمایند.

وی افزود: میزان مشارکت مردم برای ساخت مدرسه در جای جای استان افزایش یافته ولی سهم اعتبارات دولت فعلا مسکوت مانده که جا دارد دراین زمینه موانع رفع گردد.

لازم به ذکر است این 5 مدرسه در شهرستان زابل، روستای سنجتی نیمروز، روستای نورمحمّد صفرزایی هیرمند، روستای جهان آباد هیرمند و روستای فیروز آباد زهک و با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال بصورت صددرصد مردمی توسط خیر نیک اندیش جناب آقای مطهری اصل احداث و در آستانه سال تحصیلی جدید به دانش آموزان منطقه هدیه شد.

منبع: سازمان نوسازی مدارس کشور

منتشر دهنده: نزاکت الهیاری