مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
چاپ
کد خبر: ۶۸۵

وجود بیش از 900 فضای آموزشی غیر استاندارد در استان هرمزگان

سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان خبر داد:

وجود بیش از 900 فضای آموزشی غیر استاندارد در استان هرمزگان

احمدی گفت : در استان هرمزگان بیش از 919 فضای آموزشی در قالب 4 هزار و 25 کلاس درس ، غیر استاندارد و تخریبی وجود دارد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، نوید احمدی سرپرست اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص تعداد دانش آموزان و فضاهای موجود در استان هرمزگان گفت: بیش از 325 هزار و 760 دانش آموز در 3 هزار و 428 مدرسه در استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند. 
احمدی درباره مدارس فرسوده در سطح استان گفت: بیش از 919 فضای آموزشی در قالب 4 هزار و 25 کلاس درس در  استان هرمزگان غیر استاندارد و تخریبی هستند.
وی افزود : از این تعداد 579 فضای آموزشی در قالب 2 هزار و 427  کلاس درس در سطح استان قابلیت مقاوم سازی دارند و 340 مدرسه در قالب یک هزار و 598 کلاس درس نیز باید تخریب و مدرسه های جدید جایگزین آن شود.
وی با اشاره به اینکه  بحث مدارس تخریبی در استان بسیار جدی است اظهار داشت : در این سالها اقدامات خوبی انجام شده و سعی کرده ایم منابع خیری را به سمت مدارس تخریبی سوق دهیم و از طرف دیگر مجامع خیرین مدرسه ساز که در این راه خیر گام برداشته اند را ترغیب کنیم که مدارس تخریبی را بازسازی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای بازسازی و مقاوم سازی مدرسه های تخریبی و غیراستاندارد در استان 440 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 160 میلیارد تومان آن برای مقاوم سازی و 280 میلیارد تومان نیز برای تخریب و بازسازی مدرسه ها است.  
 
فاطمه ناگهی