مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
چاپ
کد خبر: ۶۴۷

بچه های روستای رندان امسال مدرسه دار می شوند

گزارشی از وضعیت فضای آموزشی یک روستادر شهرتهران؛

بچه های روستای رندان امسال مدرسه دار می شوند

شاید عجیب باشد باور اینكه در جایی نزدیك تهران، درست در 20 كیلومتری پایتخت دانش آموزانی باشند كه حدود 5 سال تحصیلی در حسینه و فضایی كه هیچ شباهتی به مدرسه و كلاس درس نداشت، تحصیل كردند.


بعد از آنكه دیوار قناتی كه تنها مدرسه روستایشان روی آن قرار داشت، فرو ریخت؛ مدرسه به دستور آموزش و پرورش و مهندسان فنی تخلیه شد كه در آن مقطع زمانی تصمیمی كاملا بجا برای حفظ ایمنی و سلامت جان دانش آموزان روستا بود.
پس از آن حسینه روستا شد مدرسه و كلاس درس بچه ها جایی شبیه به مدارس سال های دور كه دانش آموزان گرد هم می نشستند و درس می خواندند. 
اما از همان زمان تخلیه مدرسه تصور این نبود كه در حسینیه بودن دانش آموزان 5 سال به درازا بكشد و مدرسه تخریب شده آنان دوباره برپا نشود. طی این سال‌ها برخی دانش آموزان به كلاس نهم رسیده و از گردونه مدرسه روستایشان خارج شدند و در شهر ادامه تحصیل دادند و بسیاری نیز تازه به كلاس اول وارد شدند و تحصیل را در جایی شروع كردند كه شباهتی به مدرسه های امروزی نداشت.
اما امسال قرار است دانش آموزان روستای رندان دوباره مدرسه دار بشوند و عملیات ساخت و تكمیل مدرسه آنان تا اول مهر به پایان می رسد. در سال تحصیلی جدید بچه هایی كه از كلاس اول تا نهم و از دختر و پسر بین آنان وجود دارد در كلاس های درس استاندارد با تخته سیاه و میز و نیمكت حضور می یابند و سالی متفاوت از پنج سال گذشته آغاز می كنند.
مدرسه این روستا به همت خیر نیك اندیش كاظم‌نیا در حال ساخت و تكمیل است و قرار است ابتدای مهر ماه به بهره‌برداری برسد.
این خیرنیك اندیش كه برای ساخت مدرسه روستای رندان 200 میلیون تومان هزینه كرده است نیاز شدید روستا و تحصیل دانش آموزان در شرایط نامناسب را مهم‌ترین انگیزه اش از ورود به این عرصه اعلام می كند.
وی می افزاید: من در بازدیدی كه از روستای رندان داشتم ساخت مدرسه در این روستا را بسیار ضروری دیده و به این كار خیر وارد شدم.
كاظم نیا كه به واسطه ساخت این مدرسه با روستای رندان آشنا شده اظهار امیدواری می كند دانش آموزان روستا بتوانند در مدرسه احداثی به بهترین شكل ممكن درس بخوانند و موفق شوند.
این خیر نیك اندیش ماندن در راه خیر مدرسه سازی را از برنامه های آینده خود عنوان كرده و می گوید: در آینده نیز بنا به امكان و توانایی خود به امر مدرسه سازی كمك خواهم كرد.
زهرا شكرزاده مدیر مدرسه روستایی رندان نیز با اشاره به شرایط سخت تحصیل دانش آموزان در سال‌های گذشته اظهار امیدواری می كند در مهر ماه مدرسه روستا به طور كامل و صد در صد به بهره‌برداری برسد تا بتواند دانش آموزانش را به محل جدید منتقل كند.
وی می گوید: مدرسه در حال ساخت 6 كلاسه است كه در صورت تكمیل محل مناسبی برای تحصیل دانش آموزان روستا خواهد بود. 
 
سپیده شاه محمدی