مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
چاپ
کد خبر: ۶۳۹

خواهران چهره ماندگار آموزش نابينايان به جمع خيرين مدرسه ساز پيوستند

آشنایی با خانواده خزائلی خیرین مدرسه ساز؛

خواهران چهره ماندگار آموزش نابينايان به جمع خيرين مدرسه ساز پيوستند

عذرا و عفت خزائلی خواهران دکتر محمد خزائلی چهره ماندگار آموزش نابینایان با ساخت مدرسه ای در تهران به جمع خیرین مدرسه ساز پیوستند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ دكتر محمد خزائلي از چهره هاي علمي كشورمان در كودكي بر اثر آبله بينايي خود را از دست داد. وي بعدها با تلاش و ممارست تا مقطع دكترا در رشته هاي ادبيات و حقوق پيش رفت. او به زبان‌هاي عربي، انگليسي و فرانسوي تسلط كامل داشت و بيشتر عمر خود را صرف خدمت به بهبود وضعيت نابينايان كشورمان كرد. تأسيس چند مركز آموزشي و تأليف 39 جلد كتاب از جمله بركات عمر با عزت دكتر خزائلی است.

عذار خزائلي خواهر دكتر خزائلي نيز كه خود سوابق درخشاني در علم و تحصيل دارد اخيرا به جمع خيرين نيك انديش مدرسه ساز تهرانی پيوسته است.  وی در گفت وگویی با خبرنگار پانا می گوید: من دوره دبستان را در مدرسه گردآفريد تهران و دوره دبيرستان را در دبيرستان آزرم سپري كردم. در سال پنجم تحصيلي در حوزه امتحاني شاگرد ممتاز شدم و سه جلد كتاب از وزارت فرهنگ آن زمان هديه گرفتم و ششم ابتدايي را به صورت متفرقه امتحان داد. از آنجا كه ازدواج كرده بودم بعد از پذيرش و آزمون ورودي دانشكده ادبيات تهران به دريافت ليسانس، فوق ليسانس و دكتري در رشته تاريخ تمدن ايران نائل آمدم. به مدت سه سال در دانشكده ادبيات فردوسي مشهد مشغول تدريس بودم اما به دليل شرايط خانوادگي به تهران بازگشتم. پس از پذيرش در آزمون ورودي سازمان صدا و سيما به خارج از كشور براي كسب آموزش فرستاده و پس از طي دوره آموزشي يك ساله در دانشكده صدا و سيما مشغول تدريس شدم. حاصل تجربه سال‌هاي تدريس بنده انتشار چندین جلد كتاب و تعداد قابل توجهي مقاله است.

ساخت آموزشگاه فني و حرفه‌اي ويژه نابينايان بزرگسالان کارهای برادرم بود

وی درباره سوابق درخشان مرحوم خزائلی در حوزه علم و دانش و تأثير آن بر ديگر اعضاي خانواده داشت گفت: دكتر خزائلي برادر بزرگ من بود و ايشان يك الگو و نمونه براي من بودند. ايشان از روشندلان جامعه بودند و داراي سه مدك ليسانس و فوق ليسانس و دكترا از دانشگاه تهران در رشته الهيات، حقوق و ادبيات بود. دكتر تعداد قابل توجهي كتاب و مقاله تأليف كرد از جمله اعلام قرآن و احكام قرآن. وي مشاركت چشم‌گيري در زمينه احداث مركز آموزشي نابينايان داشت. ساخت آموزشگاه فني و حرفه‌اي ويژه نابينايان بزرگسال با هدف كارآفريني و مهارت شغلي در ظهيرالاسلام تهران از ديگر اقدامات دكتر خزائلي بود.

دوست دارم مدرسه با نام خواهرم عفت خزائلي نامگذاري شود

خانم خزائلی درخصوص انگيزه مشاركت خود در امر مدرسه سازي می گوید: این وصيت خواهرم عفت خزائلي است كه دبير دبيرستان‌هاي تهران بودند و فرزندي نداشتند. ايشان از من خواستند كه با ملكي كه در اختيار من گذاشته مدرسه اي بسازم. البته خودم هم بر اين باور هستم كه پيشرفت و اصلاح جامعه تنها با توسعه آموزش و پرورش فراهم مي شود.

وی می افزاید: پنج ميليارد ريال ميزان مشاركتم در اين امر خير است كه به حساب مجمع خيرين واريز خواهد شد و دوست دارم مدرسه با نام خواهرم عفت خزائلي نامگذاري شود.

این خیر مدرسه ساز با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در امر ساخت مدرسه می گوید: اين امر موجب افزايش سطح فرهنگ جامعه مي شود و آگاهي مردم و را ارتقا مي دهد.

عفت خزائلی در پایان خاطرنشان کرد: من به افراد توصيه مي كنم كه به منظور بالابردن سطح فرهنگ و آگاهي مردم با ساخت آموزشگاه و مدرسه در اين كار خير مشاركت داشته باشند.

منبع : خبرگزاری پانا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری