مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
چاپ
کد خبر: ۶۳

قبولی 25 دانش آموز مدارس خیرساز منطقه 16 تهران در المپیادهای علمی

گفت و گو با مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران؛

قبولی 25 دانش آموز مدارس خیرساز منطقه 16 تهران در المپیادهای علمی

آموزش و پرورش منطقه 16 در سال تحصیلی گذشته مانند دیگر مناطق شهر تهران جشنواره های تجلیل از خیرین را با کیفیت خوبی برگزار کرد، و توانست در رقابت با دیگر مناطق شهر تهران رتبه سوم جشنواره های تجلیل در مدارس خیرساز را کسب نماید.



آموزش و پرورش منطقه 16 در سال تحصیلی گذشته مانند دیگر مناطق شهر تهران جشنواره های تجلیل از خیرین را با کیفیت خوبی برگزار کرد، و توانست در رقابت با دیگر مناطق شهر تهران رتبه سوم جشنواره های تجلیل در مدارس خیرساز را کسب نماید.حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری "جشنواره های تکریم از خیرین مدرسه ساز" در سال تحصیلی جدید بر آن شدیم که در گفت و گویی با عادل خالقی مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران به دستاوردهای حاصل شده از این جشنواره ها در سال گذشته بپردازیم.جشنواره های "تجلیل از خیرین در مدارس خیرساز" دستاوردهای بسیاری داشت.

عادل خالقی مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 درباره برگزاری جشنواره های تجلیل از خیرین مدرسه ساز گفت: «سال تحصیلی گذشته برای اولین بار در مدارس خیرساز "جشنواره های تجلیل از خیرین مدرسه ساز" به همت مجمع خیرین شهر تهران برگزار شد. که برگزاری این جشنواره ها اثرات بسیار خوبی بر روی دانش آموزان، خانواده ها و همکاران ما در مدارس خیرساز برجا گذاشت، و این ایده نو دستاوردهای بسیاری داشت.»

خالقی به دستاوردهای جشنواره های تجلیل اشاره کرد و گفت: «جشنواره های تجلیل از خیرین در سال های گذشته به صورت متمرکز در اداره آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می شد. که در این نوع برگزاری شاید آنگونه که باید به تمام خیرین توجه ویژه نمی شد. ولی در سال گذشته جشنواره ها در مدارس خیرساز برگزار شد و هر مدرسه خیرساز با محوریت "تجلیل از خیر مدرسه شان" به صورت مستقل این برنامه را برگزار نمودند، که این موضوع بسیار ارزشمند است. همچنین خیر از نزدیک با دانش آموزان مدرسه خود ارتباط برقرار می کندکه اثرگذاری این موضوع بر "روحیه خیر" بیشتر از زمانی است که این جشنواره ها در اداره آموزش و پرورش برگزار می شود.»

وضعیت مدارس در منطقه 16

رئیس آموزش و پرورش منطقه 16 وضعیت مدارس منطقه را اینطور شرح داد: «منطقه 16 از نظر جمعیت دانش آموزی با حدود 44 هزار نفر، رتبه 14 شهر تهران را داراست ولی متاسفانه از نظر فضای آموزشی و تعداد کل مدارس رتبه آخر شهر تهران را دارد. تمام مدارس درمنطقه به غیر از 5 مدرسه یک نوبته هستند. همچنین تعداد مدارس خیرساز منطقه، 17 مدرسه خیری است. که تا سال 89 منطقه سهم منطقه فقط 5 پروژه خیری بود. خوشبختانه از سال 90 تا به الان حدود 12 پروژه خیری به همت خیرین نیک اندیش در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

نیاز به فضای آموزشی جدید

در ادامه عادل خالقی به نیازهای منطقه پرداخت و گفت: «حدود60 درصد از فضاهای آموزشی یا مستهلک هستندو یا مدارسی هستند که مالکشان آموزش و پرورش نیست. با توجه به این کمبود فضای آموزشی در منطقه، در حال حاضر بیشتر نیاز به افزایش فضاهای آموزشی موجود است که با اهدای زمین و فضای جدید، نیاز مبرم و اساسی این منطقه کاهش پیدا خواهد کرد.» وی در ادامه گفت: «در الویت بعدی بیشتر مدرسه یاری مورد انتظار است، مدارسی در سطح منطقه داریم که از عهده پرداخت هزینه های آب و برق و گاز هم بر نمی آیند و همینطور در مدارس ما به دلیل ترکم بالا و نبود سرویس بهداشتی کافی برخی از دانش آموزان به بیماری های کلیوی دچار می شوند. از خیرین نیکوکار درخواست کمک در حوزه مدرسه یاری و همینطور در حوزه هایی مانند هوشمندسازی مدارس را داریم.»

قبولی 219 دانش آموزش منطقه در مرحله اول المپیادهای علمی

منطقه 16 در سال تحصیلی جدید در مرحله اول المپیادهای علمی 219 نفر قبولی داشت که سهم مدارس خیرساز 25 نفر است. خوشبختانه رتبه بسیار خوبی به دست آوردیم. با توجه به اینکه منطقه 16یکی از مناطق محروم  شهر تهران است ولی رتبه شان از دانش آموزانی که از وضعیت مالی بسیار مناسبتری برخوردارند، خیلی بهتر شد. همچنین نرخ رشد امتحانات نهایی در منطقه ما 18 درصد است. که این درصد رشد نسبت به دیگر مناطق آموزش و پرورش بسیار قابل توجه است.

94 نفر دانش آموز در کنکور امسال، موفق به کسب رتبه زیر هزارشدند، که این آمار خوشحال کننده است.

پروژه ساخت سالن مطالعه خیری

خالقی در مورد تنها پروژه خیری منطقه 16 گفت: «در حال حاضر در دبیرستان معرفت شاهد ساخت سالن مطالعه ای برای دانش آموزان این مدرسه هستیم. که هزینه ساخت این پروژه حدود 120 میلیون تومان برآورد شده است. که به همت خیر نیک اندیش حیدری و کاشانی مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند.»

وی در پایان اشاره کرد: «خوشبختانه خیرین در منطقه ما کارهای بزرگی انجام داده اند. که به ساخت مدرسه، کتابخانه و نمازخانه می توان اشاره کرد، و اگر نماز در مدارس برگزار می شود، هم مدیون خیرین هستیم.»

فاطمه ناگهی