مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
چاپ
کد خبر: ۵۹۸

تعامل نوسازی مدارس با آموزش و پرورش و خیرین یک ضرورت است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان:

تعامل نوسازی مدارس با آموزش و پرورش و خیرین یک ضرورت است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان گفت: تعامل نوسازی مدارس با آموزش و پرورش و خیرین یک ضرورت است.


به گزارش روابط عمومی چامعه خیرین مدرسه ساز  کشور به نقل از خبرگزاری مهر ؛سید عبدالله هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: قریب ۱۸سال است که مجمع خیرین مدرسه ساز استان فعالیت رسمی دارد و همچنان فعالیت خود را با تمام قوا ادامه می دهد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان در ادامه افزود : در سالهای فعالیت مجمع خیرین همواره سعی شده تعامل مناسبی بین سه ضلع پایدار خیرین، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برقرار باشد و بحمدالله همین رویکرد موجب موفقیت بوده است.

هاشمی با اشاره به همراهی خیرین مدرسه ساز گفت : انتظار ما حمایت سازمان نوسازی مدارس از خیرین مدرسه است. به ویژه در تکمیل پروژه های مشارکتی و تجهیز مدارس خیری  این حمایت ها استمرار یابد . معتقدم  عدم حمایت موجب دلسردی خیرین خواهد شد.

وی از همراهی مدیران سابق نوسازی مدارس با خیرین تشکر و قدردانی نمود برای سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آرزوی موفقیت کرد.

خیرین مدرسه ساز با بذل مال خویش ایثار می کنند

علی رئوفی معاون استانداری هرمزگان نیز با قدردانی از تلاشهای انجام شده در احداث فضای آموزشی استاندارد در استان گفت : اگر در نوسازی مدارس خدمات به نحو شایسته و مطلوب انجام شود یک موفقیت برای دولت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه های دردست اجرا و ضرورت به سرانجام رسیدن آنها افزود : هرمزگان اقلیم خاصی دارد و هر چه زمان پروژه های دردست اجرا طولانی تر شود، بیشتر آسیب می بیند. لذا باید هم خیرین و هم دولت حمایت لازم را معمول دارند تا این طرحها به اتمام برسد. البته باید یادآور شوم کسی که سرمایه اش را در راه مدرسه سازی هزینه می کند ایثار کرده است و باید بنحو شایسته از آنان تجلیل کرد.

رئوفی با اشاره به خدمات دولت و اهداف پیش روی دولت دوازدهم خاطر نشان کرد: اهداف این دولت افزایش تولید و اشتغال و حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی است. ما نیمه راه هستیم و بازگشت به عقب نخواهیم داشت. هدف این دولت ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی و رشه کن شدن فقر است. لذا همه باید تلاش کنیم تا این هدف تحقق یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان گفت: مسئولیت یک نعمت الهی و امانتی است که به افراد سپرده می شود. قدر این موهبت الهی را باید بدانیم.

بندرعباس بیشترین کلاس های درس تخریبی و غیر استاندارد را دارد

احمد پویافر فرماندار بندرعباس هم در این مراسم گفت: ما خودمان را متعلق به خانواده بزرگ آموزش و پرورش می دانیم و از نوسازی مدارس جدا نیستیم . ما خود را متعهد به کمک به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس میدانیم و هیچ منتی هم نیست.

فرماندار بندرعباس با ارائه گزارشی از مدارس بندرعباس یاد آور شد : بیش از ۱۰۰هزار دانش آموز در بندرعباس مشغول به تحصیل هستند. ناحیه یک بندرعباس جزء بزرگترین نواحی آموزش و پرورش کشور است. متاسفانه بندرعباس بیشترین کلاس های درس تخریبی و غیر استاندارد را داراست. لذا باید همه کمک کنیم که فضای آموزشی استاندارد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد .

پویافربا اشاره به نیاز بندرعباس به فضای آموزشی گفت: مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس نیازمند احداث ۲۷ آموزشگاه است که تاکنون فقط ۷ آموزشگاه در این مجتمع احداث شده است که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود .حضور ۴۰دانش آموز در کلاس درس واقعا نگران کننده است. باید همه ما اعم از مسئولین استانی و سازمان نوسازی مدارس کمک کنیم تا این مشکلات به حداقل برسد.
همه ما نسبت به آموزش و پرورش مدیونیم

نوید احمدی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با قدردانی از حسن اعتماد سازمان گفت: خوشحالم که به جمع مجموعه فنی نوسازی مدارس پیوستم. همه ما نسبت به آموزش و پرورش مدیونیم  و باید در حد توان نسبت به نهاد تعلیم و تربیت ادای دین کنیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ادامه با تشریح برنامه ها افزود: یکی از ظرفیتهای خوب استان خیرین مدرسه ساز هستند لذا برنامه جامعی در خصوص مشارکت و جذب خیرین دارم.

احمدی با اشاره ضرورت ایجاد تعامل گسترده با دستگاههای اجرایی، نهادها و سازمان یاد آورشد: تلاش خواهم کرد مثلث نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و خیرین را به تعاملات چندضلعی تبدیل کنم.

وی از زحمات مدیران سابق نوسازی مدارس که راه و روش پیشرفت را ادامه دادند تشکر و قدردانی کرد.

نزاکت الهیاری