مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
چاپ
کد خبر: ۵۸۹

خیرین مدرسه ساز ایرانی الگوی عراق در جذب مشارکت های مردمی

وزیرآموزش و پرورش عراق اعلام کرد؛

خیرین مدرسه ساز ایرانی الگوی عراق در جذب مشارکت های مردمی

وزیرآموزش و پرورش عراق گفت: بهره گیری از تجارب آموزشی و تربیتی ایران ، برترین الگو برای پیشبرد برنامه های آموزشی کشور من است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از ایرنا ؛محمد اقبال الصیدلی در دیدار اعضای کمیته مشترک آموزشی ایران در بغداد با بیان اینکه عراق نیازمند کسب تجربه است ، بر ادامه تبادل هیات ها و تبادل تجربیات میان ایران و عراق تاکید و تشکیل کارگروه و کمیته های مشترک و ادامه سفرهای کاری دو طرف را ضروری دانست.
بنابر اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وزیر عراقی ، برخی تجربه های ایران را مانند مشارکت های مردمی (خیرین مدرسه ساز) مثال زد و گفت: عراق با الگو گرفتن از ایران تازه ، این راه را آغاز کرده است.
او با اشاره به سفرهای که به ایران داشته و از مراکز آموزشی آن دیدار کرده است ، گفت: عراق در بسیاری از طرح های سرمایه گذاری در حوزه آموزشی، از تجربه های ایران الگو گرفته است.
اقبال الصیدلی با اشاره به همزیستی و مشترکات فراوان دو کشور، خواستار تقویت روابط و تبادل هیات ها میان دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد: دو کشور در چارچوب کمیته و کارگروه های مشترک، در این حوزه گام های روبه جلو بردارند و عراق بتواند از تجربه های ایران در بخش های مختلف استفاده کند.
وی ، جنگ، تحریم و ضعف بودجه را از عوامل عقب ماندگی عراق در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و افزود: سالی که گذشته ، سال سختی برای آموزش و پرورش عراق بود که خوشبختانه از آن عبور کردیم.
این گزارش حاکیست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و هیات همراه برای بررسی و گسترش همکاری های آموزشی و تربیتی دو کشور ایران و عراق و گفت و گو با مقامات آموزش و پرورش این کشور به بغداد سفر کرده است.

گفتنی است : محمد اقبالی الصیدلی سال گذشته در راس یک هیات آموزشی کشور عراق از مدارس خیر ساسز مصلی نژاد در منطقه 6 و هنرستان اورانوس فسائی نژاد در منطقه 4 شهر تهران بازدید کرد.

نزاکت الهیاری