مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
چاپ
کد خبر: ۵۷۶

مدرسه سازی وصیت پدرمان بود

گفت و گو با خانواده نیکوکار مدرسه ساز رأسی؛

مدرسه سازی وصیت پدرمان بود

فرزانه رأسی بانوی نیکوکار مدرسه ساز، نماینده خانواده خود است که چند سال پیش مدرسه ای را به نام پدرشان در شهرستان فشافویه استان تهران بنا کرده اند.او متولد 1333 متاهل و بازنشسته آموزش و پرورش است و همیشه علاقه مند بوده در نقاط محروم برای دانش آموزان مدرسه ای بنا کند. گفت و گوی ما را با او بخوانید:


رأسی  که نماینده خواهران خیر خود در این پروزه است در گفت و گو با خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران گفت : زنان تاثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی دارند به طوریکه  می توانند با  تشویق همسران و تربیت فرزندانی صالح موجب گسترش این امر شوند .
این خیر مدرسه ساز در خصوص انگیزه اش از مدرسه سازی و ورود  به این عرصه می گوید : بعد از فوت مادرم پدر تصمیم گرفت مدرسه ای به نام وی بنا کند .چون بنده دبیر آموزش و پرورش بودم از من و خواهرانم خواستند  تا مقدمات این کار را فراهم  نمایم . با صحبت هایی که با خانم نیزاری مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام دادم، مدرسه ای را در حسن آباد فشافویه در روستای خانلق ساختیم  و پدر را به آرزویش رساندیم . بعد از فوت پدر نیزطبق وصیت ایشان  تصمیم گرفتیم تا مدرسه ای به نام او حاج ابراهیم راسی بنا کنیم . مقدمات کار فراهم شد و در حال حاضر مدرسه ای در احمد آباد ورامین و گرمسار به نام وی در حال ساخت است که امید وارم تا مهر ماه بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم .
وی ادامه می دهد: زنان تاثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی دارند به طوریکه  می توانند با  تشویق همسران و تربیت فرزندانی صالح موجب گسترش این امر شوند .
این خیر نیک اندیش می افزاید: زمانی که پا در عرصه مدرسه سازی گذاشتم اطرافیانم بسیار کنجکاو شدند و پیشنهادات زیادی را برای همراهی دراین کار خیر مطرح کردند  که از آن جمله تدریس به دانش آموزان بی بضاعت و یا برطر ف کردن مشکلات مدارس بود .
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ مدرسه سازی بتوانیم زمینه تحصیلی مناسبی برای تمامی فرزندان این مرز و بوم که آینده این سرزمین را می سازند مهیا کنیم .
نزاکت الهیاری