مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
چاپ
کد خبر: ۵۷۱

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بیجار برگزار شد

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بیجار برگزار شد

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز امروز، ۱۰ مردادماه با حضور جمعی از خیرین نیک‌اندیش شهرستان بیجار و دو تن از خیرین مدرسه‌ساز ساکن آمریکا برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از ایکنا ؛ پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه شهرستان، خضری و مهندس پورکاووس و جمعی از خیرین برگزار شد.

در این مراسم رضا بخشنده، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بیجار گزارشی از عملکرد مجمع در سال را گذشته ارائه و اظهار کرد: به کمک خیرین مدرسه ساز، مدرسه ۶ کلاسه پورکاووس و مدرسه عسگری با بهترین امکانات و صرف هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال تحصیلی جدید شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲۶ نفر از فرهنگیان این شهرستان عضو جامعه خیرین هستند، افزود: ۶۰ درصد کلاس های مدارس سراسر کشور توسط مجمع خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

بخشنده به قدمت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان بیجار اشاره و عنوان کرد: ۱۱۰ سال قبل اولین مدرسه خیرین مدرسه ساز توسط علیرضا خان گروسی در گروس احداث شده است.

وی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز بعد از انقلاب از ۱۶ سال قبل فعالیت خود را در شهرستان بیجار آغاز کرده‌اند و تا ۱۶ باب مدرسه با بالغ بر ۱۱۰ کلاس درس، کتابخانه و آزمایشگاه احداث کرده‌اند.

بخشنده اعلام کرد: در طول پنج سال گذشته پنج میلیارد تومان توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بیجار جهت تجهیز ، مرمت و بازسازی مدارس بیجار جمع‌آوری شده است.

وی در پایان یادآور شد: به همت خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بیجار سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز و بازسازی اعضا صرف مدارس شهرستان بیجار شده است.

در ابتدای این مراسم جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز از تأثیرگذارترین نهادهای خیریه در کشور است، افزود: با توجه به بافت قدیمی و عمر مدارس شهرستان بیجار تعمیر و تجهیز مدارس در اولویت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان قرار دارد.

وی از خیرین در خواست کرد: با همت والای خود به دولت در امر مدرسه‌سازی کمک کنند تا ظرف چند سال آینده پروژه‌های ناتمام تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

نزاکت اللهیاری