مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
چاپ
کد خبر: ۵۷

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان بجستان در تهران

با حضورچهره هاي مطرح جامعه خيرين مدرسه سازكشور انجام شد؛

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان بجستان در تهران

همايش بزرگ مهر ماندگار با حضور چهره هاي مطرح جامعه خيرين مدرسه ساز كشور، دکتر مرتضی رئیسی معاون وزير آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، بجستاني هاي مقيم پايتخت در سالن همايش خيرين مدرسه ساز تهران و به همت مديريت آموزش و پرورش بجستان برگزار شد.


در ابتداي اين مراسم قاسم علي اكبرزاده دبير همايش ضمن عرض خيرمقدم به جامعه خيرين مدرسه ساز كشور، ايده برگزاري اين همايش را در زمان بازديد از روستاي محروم ابوالخازن دانست و افزود: اين همايش با هدف كمك به شكوفايي استعدادهاي مناطق محروم شهرستان تدارك ديده شده و امروز در تهران و شانزدهم ديماه در بجستان برگزار مي شود.
مهندس بنايي نماينده مردم بجستان و گناباد در مجلس شوراي اسلامي در ادامه مراسم با اشاره به خشكسالي هاي دو دهه اخير در منطقه بجستان و خوب نبودن اوضاع اقتصادي امروز مردم ، جامعه خيرين در اين وضعيت بيش از هر زماني مي توانند در امور آموزشي كمك و همكاري كنند. 
بنايي افزود: يكي از مهمترين بحث ها كه از نيازهاي مهم دانش آموزان و مدارس بجستان مي باشد بحث مجموعه آبي آموزش و پرورش است كه توجه ويژه خيرين را مي طلبد.
بنايي تصويب دوبرابري بودجه نوسازي مدارس در مجلس براي سال ۹۶ را اتفاق خوبي دانست و از خيرين خواست كه جدا از مسايل آموزشي در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي به رونق اشتغال در منطقه بجستان كمك و همكاري نمايند.
مهندس ابراهيمي فرماندار بجستان هم در اين همايش با اشاره به قبولي ۹ نفر از دانش آموزان بجستاني در رشته هاي پزشكي در سال جاري را نشانه وجود استعدادهاي بسيار زياد در اين منطقه محروم دانست و افزود: با كمك به فراهم نمودن تجهيزات و امكانات براي دانش آموزان مستعد شهرستان شاهد موفقيت هاي بسياري مي توانيم در آينده باشيم.
دکتر رييسي رييس سازمان نوسازي مدارس سخنران ويژه اين همايش گفت: پس از انقلاب بيش از ۱۱ ميليون متر مربع فضاي آموزشي به ارزش بيش از ۱۰ هزار ميليارد تومان توسط خيرين و مردم ساخته شده است و در سال جاري هم بيش از ۸۴۰ ميليارد تومان توسط خيرين براي ساخت و توسعه فضاهاي آموزشي مدارس كشور در نظر گرفته شده است كه نشان از همت والا و توجه ويژه جامعه خيرين كشور به سيستم آموزشي و آينده سازان ايران اسلامي است.
حسن عزيزي مديرآموزش وپرورش درحاشيه اين مراسم ضمن تقديروتشكرازحضورخيرين مدرسه سازكشوري ومسئولين كشوري واستان وشهرستان بجستان وبجستانيهاي مقيم تهران گفت:باآغوش بازمنتظرقدوم پرخيروبركت خيرين معززكشوروبجستانيهاي مقيم تهران درشهرستان بجستان هستيم.