مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
چاپ
کد خبر: ۵۶۸

از احداث کارخانه تا ساخت مدرسه در خوانسار

آشنایی با خیر مدرسه ساز حاج علی محمد باقری؛

از احداث کارخانه تا ساخت مدرسه در خوانسار

حاج علی محمد باقری یکی دیگر از اعضای فعال و باسابقه جامعه خیرین مدرسه ساز استان اصفهان است که بیش از 3 دهه در شهرستان محروم خوانسار اقدام به کارهای خیر مدرسه سازی می کند.


 
 
حاج علی محمد باقری از خیرین با سابقه شهرستان خوانسار در گفت و گو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور   افزود: در سال 1317 در شهر خوانسار متولد و پس از تحصیل تا مقطع دیپلم  در سال 1337 به تهران رفته و در بازار مشغول کار شدم.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه و پشتکارم در سال 1348 به فعالیت تخصصی خود در صنف کاغذ و نوشت افزار پرداختم و در ادامه موفق شدم یک شرکت صنایع فلزی در زادگاهم ایجاد کنم و از همان سال با احداث این شرکت زمینه ی کاری را ایجاد کردم تا  بسیاری از افراد جویار کار در خوانسار وارد آن شوند .
این خیر به نام مدرسه ساز در ادامه به فعالیت خود در امر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: در سال 1363 اولین اقدامم در زمینه ساخت مدرسه رقم خورد وبه لطف خدا قسمتی از هزینه ساخت مدرسه راهنمایی 17 شهریور خوانسار را پرداخت کردم.
وی بیان کرد:  در سال 1378 موفق شدم هنرستان شبانه روزی دارالفنون را احداث کنم و در ادامه بخشی از هزینه ساخت دانشگاه را در خوانسار پرداخت کنم.
حاج علی میرباقری خاطرنشان کرد:  در سال 1383 نیز اسالن ورزشی هنرستان دارالفنون خوانسار را احداث کردم  و امسال نیز تعهد ساختمان خانم معلم زادگاهم را برعهده گرفتم .
این خیر مدرسه ساز با توجه به علاقمندی خود همواره سعی و تلاش کرد به مردم زادگاهش خدمت کند و بیش از 3 دهه است که  در فعالیت های نیکوکارانه در زادگاهش پیش قدم بوده و به غیر از احداث مدرسه در مسائل شغلی و تحصیلی مردم خوانسار نقش بسزایی داشته است.
جواد آل داود