مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
چاپ
کد خبر: ۵۶۴

افزایش مدارس خیرساز در گرو ترویج فرهنگ همدلی/ مجمع خیرین استان البرز جزو 5 مجمع برتر کشور

ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز عنوان کرد:

افزایش مدارس خیرساز در گرو ترویج فرهنگ همدلی/ مجمع خیرین استان البرز جزو 5 مجمع برتر کشور

مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است و توانسته در کمتر از 6 سال نقش قابل توجهی در نوسازی و ساخت مدارس خیرساز استان ایفا کند.


دکتر محمدرضا اسپرورین در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ساخت و نوسازی مدارس از آنجا که به تربیت و پرورش فرزندان و نسل آتی کمک می کند از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است با همکاری و همدلی به ترویج این فرهنگ بپردازیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در ادامه با اشاره به افزایش میزان مشارکت مردمی در این امر نیکو، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل حضور پررنگ خیرین در این عرصه، با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 11 پرژه افتتاح می شود و همچنین پیش بینی می شود تا ایام دهه فجر 19 پرژه کنگ زنی و احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه ما این است که هر سال بتوانیم میزان مشارکت خیرین در مدرسه سازی را افزایش دهیم و با توجه به هماهنگی و انسجامی که در نحوه عملکرد اداره آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس استان وجود دارد انتظار ما این است که در آینده نزدیک سهم استان البرز در جذب خیرین بیشتر شود.

اسپرورین در این خصوص افزود: با توجه به همکاری اداره آموزش و پرورش استان با مجمع خیرین، اغلب پرژه ها با نیازسنجی این اداره شکل گرفته و همین موجب شده مدارس خیرساز با کاربرد، بالا نقش موثری در تامین بخش های آموزشی ایفا کنند.

وی همچنین اظهار داشت: با معرفی خیرین و ارائه آگاهی بیشتر از این افراد به دانش آموزان و مدارس می توانیم فرزندانمان را قدردان، و مسئولیت پذیر تربیت کنیم و همزمان با ساخت و سازهای فیزیکی در جامعه به دنبال ایجاد زیرساخت های فرهنگی باشیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در پایان گفت: با توجه به روحیه نوع دوستی و خیرخواهانه ای که در مردم ما وجود دارد باید تلاش کنیم تا فضا برای ورود افرادِ بیشتر، به این عرصه فراهم آید، زیرا این تصور که انجام کار نیک نیازمند سرمایه زیاد است به اشتباه میان مردم جا افتاده و این مانع حضور و مشارکت افراد در این امر انسان دوستانه می شود.

فاطمه نبی پور