مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
چاپ
کد خبر: ۵۵۸

نقش تشویق و تکریم دانش آموزان در نظام آموزشی

ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر عنوان کرد:

نقش تشویق و تکریم دانش آموزان در نظام آموزشی

نقش و اهمیت دانش آموزان در رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد کشور قابل چشم پوشی نیست لذا باید ساختار آموزش و تربیت این نسل را در اولویت برنامه ها قرار دهیم.


 

حسین حریری در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: پرورش دانش آموزان، و تشویق آن ها به مسئولیت پذیری و پرکاری، امکان بهره وری از ظرفیت بالای این بخش را فراهم خواهد کرد. چنان که در بسیاری کشورهای توسعه یافته دانش آموزان وظیفه اداره برخی امور را بر عهده دارند و این موحب می شود آنها افرادِ واقع بین و موفقی تربیت شوند.

 ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر در این خصوص افزود: با توجه به اهمیت این قشرِ وسیع در جامعه، تلاش ما این است که هر سال تعداد مدارس خیرساز را افزایش دهیم تا در نظام سازمان یافته و به روزتری تحصیل کنند.

وی ضمن اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر مشارکت خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: درحال حاضر بخش عمده مدارس توسط نهادهای دولتی چون شرکت نفت و شرکت گاز ساخته می شوند و میزان مشارکت مردم نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با این حال ما توانستیم با تقدیر و حمایت از دانش آموزان و معلمان فضای مناسبی برای تحصیل آنها ایجاد کنیم به این منظور هدایای نقدی و سفرهای زیارتی در نظر گرفته شده که تا به امروز تاثیر قابل توجهی در پویایی فضای تحصیلی داشته است.

وی در این خصوص تاکید کرد: همچنین طرح های تشویقی و حمایتی در تشویش و جذب خیرین بیشتر موثر است و هر سال در جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز ، از تعداد قابل توجهی از این افراد نیک اندیش تقدی می شود .

ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر با تاکید بر اهمیت حمایت دولت توضیح داد: انتظار ما این است که دولت به تعهدات خود عمل کند و با این اقدام فضا را برای حضور و مشارکت پررنگ مردم در امر مدرسه سازی تسهیل کند.

وی همچنین گفت: لازم است اداره آموزش و پرورش نیز در ایجاد انسجام و هماهنگی عملکرد این حوزه همکاری کند و از سوی دیگر این امکان فراهم آید که نهاد های مردمی بتواند در نحوه فعالیت این بخش اظهار نظر و مشارکت داشته باشند.

فاطمه نبی پور