مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
چاپ
کد خبر: ۵۳۶

ساخت مدرسه حاج حسین واحدی به یاد برادر شهیدش در شهرستان کاشان

ساخت مدرسه حاج حسین واحدی به یاد برادر شهیدش در شهرستان کاشان

حاج حسین واحدی خیر به نام تهرانی از ساخت یک مدرسه به یاد برادر شهیدش در شهر کاشان اصفهان خبر داد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، حاج حسین واحدی در سال 1373 جهت احداث مدرسه در شهرک 22 بهمن کاشان شروع به ساخت کرد که در حال حاضر تعدادی از دانش آموزان دختر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در این مجتمع آموزشی به نام شهید واحدی درس می خوانند.

این خیر مدرسه ساز در ادامه در اولین روز از سال 1391 عقد قرار داد دومین مدرسه خود را به نام پدر خود حاج حبیب الله واحدی با مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در خیابان شهر نطنز بست و در تاریخ 17 دی ماه 1394 این مدرسه را افتتاح کرد.

وی اعلام آمادگی کرده سومین مدرسه خود را در شهر نطنز احداث کند.

حاج حسین واحدی انگیزه خود را جهت ساخت مدرسه رشد و توسعه فرهنگ اسلامی می داند و اعلام کرد: با ساخت مدرسه می خواهد راه برادر شهیدش تداوم داشته باشد.

انتظار این خیر از مردم به خصوص متولین این است که برای امور خیر از هر نظر فرهنگی، اقتصادی، اشتغال و ورزشی به هر اندازه که برایشان مقدور باشد برای پیشرفت اهداف ایران بزرگ قدم بردارند و در اجرای کارهای خیر پیش قدم باشند و این خیر مدرسه ساز بر این جمله تاکید دارد که: پول خرج کردن در راه خدا عامل رستگاری است.

** زندگی نامه خیر حاج حسین واحدی

وی در سال 1338 در محله میدان خراسان تهران در خانواده ای مذهبی متولد شد.

این خیر مدرسه ساز پس از تحصیل در دوره ابتدایی و راهنمایی به تحصیل دروس حوزوی در مسجد حاج تهرانی مشغول شد و در همان دوران نوجوانی همراه با مرحوم حاج مصطفی والازان در صندوق قرض الحسنه مشغول به کار شد ضمن اینکه از همان 7 سالگی در تابستان ها کار می کرد.

حاج حسین واحدی از سال 1354 در صندوق خیریه فعالیت داشت و در صندوق های قرض الحسنه ای دیگر منشا خیرات بود و همواره در راه کمک به افراد محتاج کمک می کرد.

این خیر مدرسه ساز تاکنون 2 مدرسه در شهرهای کاشان و نطنز ساخته و تلاش می کند سومین مدرسه خود را در این مناطق محروم از استان اصفهان احداث کند.

جواد آل داود