مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۴
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۲
چاپ
کد خبر: ۵۳۳۳

اگر مشارکت خیرین مدرسه ساز نبود مدارس چندنوبته داشتیم/پایین آمدن کیفیت مدارس یک خطر جدی برای نظام آموزش و پرورش کشور

اگر مشارکت خیرین مدرسه ساز نبود مدارس چندنوبته داشتیم/پایین آمدن کیفیت مدارس یک خطر جدی برای نظام آموزش و پرورش کشور

رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه ،اگر مشارکت خیرین مدرسه ساز نبود مدارس چندنوبته داشتیم اظهار داشت :پایین آمدن کیفیت مدارس یک خطر جدی برای نظام آموزش و پرورش کشور است .


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، نشست هم‌اندیشی فعالان و جهادگران عرصه آموزش در مناطق محروم با حضور مهدی نوید ادهم، رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز و مشاور وزیر آموزش و پرورش، علی زرافشان مشاور وزیر آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی و تضمین کیفیت یادگیری و حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از جهادگران و فعالان مدرسه سازی برگزار شد.

مهدی نوید ادهم، رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: اگر مشارکت خیران مدرسه ساز نبود قطعا هم اکنون مدارس چندنوبته داشتیم. با اهتمام مردم و خیران مدرسه‌ساز و تلاش شبانه‌روزی سازمان نوسازی این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به کاهش کیفیت مدارس نیز اشاره کرد و افزود: پایین آمدن کیفیت مدارس یک خطر جدی برای نظام آموزش و پرورش کشور است.

نوید ادهم گفت: مدرسه‌سازی فقط ساختمان‌سازی نیست، مدرسه‌سازی باید تعمیم معنایی پیدا کند بطوریکه بخشی از این کار ساختمان‌سازی است ولی بخش مهم نرم‌افزاری و کیفیت مدارس است.

نوید ادهم در حوزه تعلیم و تربیت، بر لزوم تقویت نقش دانشگاه فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین تأکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر نهاد‌های مردمی در ارتقای کیفیت آموزش کشور شد.

وی گفت: گروه‌های جهادی بیش از گذشته باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. جهادگران باید در بسط عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی‌و یادگیری نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به نقش گروه‌های جهادی گفت: تمرکز بر خدمات مشاوره‌ای تحصیلی و تربیتی نه‌تنها برای دانش‌آموزان، بلکه برای معلمان نیز اثرگذار است.

وی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش نهادی حاکمیتی است، اما اجرای کیفی برنامه‌ها بدون مشارکت مردمی ممکن نیست.

علی زرافشان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی و تضمین کیفیت یادگیری نیز در این نشست گفت: در سال ۹۹ مطالعه‌ای تحت عنوان اندازه‌گیری عدالت آموزشی انجام شد و استان‌های کشور براساس ۲۰ شاخص سنجش شدند. در کمیسیون مدرسه‌یاری ۶۰ شهرستان به عنوان مناطق هدف در نظر گرفته شد و، چون ۱۷ شهرستان مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود.