لزوم حضور حداکثری خیرین مدرسه ساز در نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی
خان محمدی گفت: توسعه عدالت در فضای آموزشی کشور و کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش دو محور اولویت رئیس جمهور محترم است و باید این فرصت طلایی و مغتنم را قدر بدانیم .
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، گردهمایی تبیینی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با حضور معاونین مشارکت های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس استانها در روز سهشنبه ۲۷ آذرماه جاری برگزار شد.
حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس این سازمان، در این نشست ضمن اشاره به فرصت ارزشمند حمایت رئیس جمهور از نهضت مدرسه سازی، اظهار داشت: توسعه عدالت در فضای آموزشی کشور و کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش محور اولویت رئیس جمهور محترم است و باید این فرصت طلایی و مغتنم را قدر بدانیم که عدالت آموزشی و مرتفع نمودن مشکلات مدارس نا ایمن و مناطق محروم دغدغه مهم رییس جمهور است.
وی افزود: حضور مردم در کنار ما فرصت مغتنمی است که نباید از این امر غافل بود.پیگیری اصل نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی برعهده شما معاونین مشارکتهای ادارات کل نوسازی مدارس کشور است.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اهمیت همراهی و مشارکت جهت حضور در نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور، اذعان کرد: با توجه به جنس و روح کار اتفاقا بهترین فرصت برای ما جهت تحقق شایسته ایده رییس جمهور محترم، حضور حداکثری خیرین در این نهضت است، حضور خیرین در این طرح به کار ما برکت و در عین حال سرعت خواهد داد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تنوع بخشی به اعتبارات و تعهدات خیرین در دستور کار باشد. افزود: مهم ترین حکم قانون برنامه هفتم در موضوع تکمیل پروژه های خیرین مدرسه ساز تصویب شد، که در بند (خ) ماده 20 قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از بنگاههای اقتصادی حقیقی و حقوقی علاقمند به مشارکت در امر مدرسه سازی آمده است:اگر خیرین در اجرای طرحهای آموزشی و پرورشی بیش از ۵۰ درصد بهجای اعتبارات دولتی در این طرحها هزینه کنند، از اعتبار مالیاتی حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد هزینهای که انجام دادهاند، برخوردار میشوند.
وی افزود: انتظار می رود تا نسبت به امر مسئولیت اجتماعی نهادها و شرکتها، برنامه ریزی داشته باشید تا با سرعت و حجم بیشتری پای کار مدرسه سازی بیایند.
خان محمدی ادامه داد: ما باید در امر هوشمند سازی، تجهیز کتابخانه ها،...ایجاد تنوع در تجهیزات مدارس، به توزیع اعتبارات و امکانات تنوع ببخشیم .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید پروژه ای به مدت طولانی متوقف بماند، عنوان کرد: خواستگاه پروژه خیرین باید از سمت برنامه و بودجه و سازمان تعیین تکلیف شود و فرایند کار به سرعت پیگیری و اجرایی شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تکریم و محبت به خیرین باید در اولویت معاونین مشارکتها باشد، بیان کرد: همه ما در برابر خیرین موظفیم تکریم و محبت داشته باشیم و با صبر و حوصله شنوای نکات و مسائل این عزیزان باشیم و تعاملی همراه با مهربانی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: مکان یابی و شناسایی موقعیت و پیش بینی و برایند کار قبل از هرگونه فرایند اجرایی و تک برگی بودن اسناد پس از اتمام پروژه ها ضروری است.
خان محمدی در پایان با تاکید بر اینکه نگاه تحولی رییس جمهور محترم و تاکید بر بسیج ظرفیت های مردمی در سازندگی و توسعه عدالت ریشه در آرمان های انقلاب دارد، تصریح کرد: خانواده بزرگ مدرسه سازی کشور هرگز نباید اجازه دهد این نگاه ارزشمند بر زمین بماند، شما در دو سال اخیر نشان داده اید چه ظرفیت های اثرگذاری در اختیار دارید، خیرین برای ما مایه برکت و سرافرازی هستند.همه با هم با تجارب ارزنده ای که در مدرسه سازی به خصوص با کمک مردم و گروه های مردمی و جهادی داریم به حول و قوه الهی با ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی ناایمن سراسر کشور، برنامه تحولی دولت وفاق ملی را محقق خواهیم کرد.