دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری ،
تحقق بخش اعظمی از هویت ایرانی اسلامی در مدرسه
مهدی نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسهیاری جامعه خیرین مدرسهساز کشور در آیین اختتامیه گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور ، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)، اظهار داشت: از نگرش حضرت زینب(س) زیبا دیدن و جنس زیبایی از منظر ایشان را آموختیم.
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر مهدی نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری بیان کرد: یکی از رازهای رشد و تعالی و پویایی دستگاه ها درک شرایط محیطی و همپایی با این شرایط است.
وی افزود: سازمانی که واکنش مثبت به شرایط محیطی داشته باشد می تواند چرخه پویایی خود را طی کند. سازمان نوسازی مدارس چنین سازمانی است و خدمات قابل تقدیری را انجام داده است.
رئیس کمیسیون مدرسهیاری جامعه خیرین مدرسهساز کشور، عنوان کرد: یک کار مهم طی این سالها، مدرسهیاری است. ما تصمیم گرفتیم که در کنار مدرسهسازی به امر مدرسهیاری هم نیاز داریم. مدرسهسازی لازم است اما کافی نیست. خیرینی که به میدان آمدند و مدرسهسازی پرداختند یک قدم جلوتر آمدهاند و به مدرسهیاری هم مشغول شدند.
وی تصریح کرد: در کمیسیون مدرسه یاری دو اصل را در نظر گرفته ایم یکی ارتقا کیفیت و دیگری عدالت آموزشی که دارای شاخص هایی می باشد که با ۲۰ شاخص فرایند ارزیابی در عرصه مدرسه سازی انجام می شود.
عضو جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ابراز داشت: اگر ما بتوانیم خیرین بیشتری را به این عرصه پر از خیر و برکت دعوت کنیم و همچنین برای خیرین حاضر، تبیین کنیم که این مدرسهای که ساختهاند چقدر توانسته خدمات آموزشی ارائه دهد، باز هم مدارس جدیدی خواهند ساخت.
نوید ادهم، گفت: کمیسیون مدرسهیاری در تمام استانها شکل گرفته است و دو هدف را دنبال میکند. برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و عدالت. باید دست به دست هم داده و مدرسهیاری را همراه با مدرسهسازی پیش ببریم.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید فضا را برای خیرین بیش تر باز کند تا خیرین مدرسه ساز عزیز ما بیشتر به میدان بیایند، قطعا با قدردانی و حمایت از خیر و سهیم دانستن این عزیزان در امر مدرسه سازی، مدرسه یاری به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: مدرسه سازی مساوی با ساختمان سازی نیست بلکه فضای کالبدی و خشت خشت این فضا با امر تربیت عجین شده است
رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، یادآور شد: حیاط جزئی از مدرسه است ما نمی توانیم فقط به درون کلاس توجه کنیم ولی حیاط مدرسه که شادابی و نشاط دانش آموز با آن درآمیخته است بی توجه باشیم و انتظار پرورش داشته باشیم.
وی افزود: مدرسه باید مجتمع باشد و جامعیتی که مدنظر سند تحول در قالب زیرنظام فضا و تجهیزات آمده این است که، به جز به جز ساخت مدرسه دقت شود که در دراز مدت امر تربیت را رقم می زند.
نوید ادهم در پایان با بیان اینکه بخش اعظمی از هویت ایرانی اسلامی در مدرسه رقم می خورد، خاطرنشان کرد: با انتخاب نام و عنوان مدرسه به نام خیرین و مفاخر و بزرگان، نقش و نگار مدرسه، رنگ مدرسه، نیمکت مدرسه، توجه به اقلیم و فرهنگ بوم و توجه به آینده،... همه اینها زمینه ساز تحقق فرهنگ ایرانی، اسلامی و تقویت هویت فرهنگی ما می باشد.
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری