ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛
اعتبار مالیاتی فرصت ممتاز برنامه هفتم توسعه برای مدرسه سازان
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت : الزام حمایت دولت از خیرین مدرسه ساز در خصوص طرح های مشارکتی به اشکال مختلف در برنامه هفتم تثبیت شده است.
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ماده 20 قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در بند (خ) این ماده در حمایت از بنگاه های اقتصادی حقیقی و حقوقی علاقمند به مشارکت در امر مدرسه سازی آمده است : اگر خیرین در اجرای طرح های آموزشی و پرورشی بیش از 50 درصد بهجای اعتبارات دولتی در این طرح ها هزینه نمایند، از اعتبار مالیاتی حداقل بیست و پنج درصد (25%) و حداکثر پنجاه درصد (50%) هزینهای که انجام دادهاند، برخوردار میشوند.
وی خاطر نشان کرد: در مورد طرح های مشارکتی که حداقل پنجاه درصد (50%) آن بهصورت خیّرساز انجام شده و مابقی آن در تعهد دولت است، چنانچه خیّرین و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی طرح را با موافقت دستگاه و سازمان به اتمام برساند، هزینه انجامشده، بهطور صددرصد (100%) بهعنوان دیون و اعتبار مالیاتی محسوب می شود.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برخورداری از اعتبار مالیاتی را مشوقی بسیار موثر برای خیرین برشمرد و گفت: بنگاه های اقتصادی، صنایع و کارخانجات در حیطه عمل به مسئولیت اجتماعی می توانند در امر نیک مدرسه سازی مشارکت کرده و ضمن استفاده از این تسهیلات و هزینه اموال خویش در این امر خدا پسندانه در توسعه عدالت آموزشی نیز سهیم شوند.
ناصر قفلی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز در بیش از 50 درصد فضاهای آموزشی و پرورشی تحولی، تصریح کرد: قانون فرصتی ایجاد نمود تا مالیات دهندگان بتوانند محل صرف مالیات کسب و کار خود را مشخص کنند، بر همین مبنا حدود 70% از سهم مالیات این افراد به مدرسهسازی و توجه به امر آموزش فرزندان اختصاص داده شد.
گفتنی است: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مالیاتدهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰، می توانند در هنگام ثبت مالیات خود در سامانه www.intamedia.ir/neshan محل هزینهکرد مالیات پرداختی خود در پروژههای مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند. این بدین معنی است که مودیان می توانند به طور مستقیم بر نحوه استفاده از مالیات خود تأثیر بگذارند و نتایج ملموس مشارکتهای مالیاتی خود را در توسعه پروژههای زیرساختی کشور بخصوص در احداث مدارس تعیین و مشاهده کنند.