مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
چاپ
کد خبر: ۴۷۶۴

بیست و هفتمین جلسه کارگروه مدرسه یاری سیستان و بلوچستان برگزار شد

بیست و هفتمین جلسه کارگروه مدرسه یاری سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارگروه مدرسه یاری استان سیستان و بلوچستان با حضور مسئولین برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

بیست‌و هفتمین جلسه کار گروه ویژه هماهنگی مدرسه یاری استان سیستان و بلوچستان در تاریخ 18تیرماه باحضور دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری ،مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز و  اعضای کمیسیون مدرسه یاری در سالن اجتماعات جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.
در این جلسه آقایان ، دکتر بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش استان ، لک زایی سرپرست اداره کل نوسازی توسعه وتجهیزمدارس استان . شهرکی مدیر عامل مجمع خیرین استان نیز به صورت مجازی حضور داشتند.
در این جلسه پیرامون مسائل و مشکلات استان صحبت و اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
در ادامه ، بروشکی گزارشی از تهیه و تنظیم برنامه پنج ساله استان و34شهرستان ارائه داد و گفت:  8300ردیف استخدامی جهت رفع کمبود آموزکار به استان اختصاص داده شده است.
 
 جهان تیغ معاون آموزشی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ، آموزش و توانمند سازی مدیران ومعلمان ومربیان پیش دبستانی در بیشتر مناطق استان انجام شده بیان کرد: کارگاه ویژه ای جهت توانمندسازی سرگروه های آموزشی توسط موسسه رهیار تشکیل شده است .

لکزائی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون  1049کلاس درس در استان هوشمند سازی شده تصریح کرد: 500کلاس دیگر نیزباحمایت وکمک آقای قلم چی هوشمند سازی خواهدشود.

وی افزود:  از دیگر کارهای انجام شده تجهیز هنرستانها' خرید 460 میلیون تومان کتاب برای مناطق جنوبی استان' ،  ساخت یک کتابخانه مرکزی برای مدارس و توانمند سازی معلمین جهت کتاب کتابخوانی با مساعدت بنیاد هاسب از دیگر اقدامات انجام شده است .
حسنی از سازمان پژوهش وتالیف کتب درسی در ادامه این جلسه اظهار داشت :  در سند تحول اشاعه برنامه درسی یکی از بحث های مهم در مورد آموزش کتاب‌های نو نگاشته به معلمین است .
وی ادامه داد: در سال جاری 6 کتاب جدید التالیف داریم و تعدادی هم کتب رشته‌های فنی و حرفه ای که می توان ازمولفان این کتاب‌ها جهت آموزش معلمان در استان کمک گرفت.

 میعاد فر به نمایندگی‌ از بنیاد علوی گفت :اهداء کتاب‌های درسی برای یک میلیون دانش آموز در شهریور ماه.اهدای اقلام غذا یی فاسد نشدنی وبهداشتی به 365 مدرسه شبانه روزی کشور که تمام شبانه روزهای استان را هم دربر می گیرد به ارزش 60میلیارد تومان. *اردوهای دانش آموزی در سراسر کشور که برای استان سیستان و بلوچستان 4اردو در نظر گرفته شده که 4000 دانش آموز و معلم را پوشش می دهد از جمله اقدامات بنیاد علوی است .

گفتنی است : اعزام مولفان کتب جدیدالتالیف جهت آموزش معلمان استان سیستان و بلوچستان ،برنامه ریزی برای آموزش روسای مناطق با مشارکت دانشگاه استان-شناسایی وتعیین مدارس خیر ساز برای هیات امنایی شدن ، برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس هیات امنایی وخیر ساز ،پیگیری طرح جلوگیری از بازماندگان تحصیل ، سترش وتقویت دوره پیش دبستانی وآموزش مربیان ومعلمان آنها از جمله مصوبات این جلسه بود.