مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
چاپ
کد خبر: ۴۷۵

بنیاد علوی ۱۰ مدرسه غیر ایمن در لرستان را بازسازی می کند

بنیاد علوی ۱۰ مدرسه غیر ایمن در لرستان را بازسازی می کند

بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی در کشور اقدام به بازسازی و تجهیز ۱۰ مدرسه خشت و گلی در استان لرستان نموده است. در مجموع ۶۶ مدرسه در این استان نیازمند بازسازی و نوسازی می باشد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد چگنی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان در جلسه  توسعه و شورای برنامه‌ریزی استان لرستان، اظهار داشت: اعتبارات نوسازی مدارس استان لرستان شامل پنج بخش است و  کل اعتبار ما در ردیف‌ها ۳۴ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در بخش تخریب و بازسازی مدارس ۲۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان به استان اختصاص یافت که ما توانستیم ۴ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان تخصیص دریافت کنیم که یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان از این رقم به‌صورت اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۳ مدرسه شبه کپری در استان وجود دارد، کپر بودن ازنظر معماری فضایی متناسب با اقلیم همان منطقه است و از مصالح بومی برای ساخت مدارس به‌کاربرده شده است.

وی از محقق شدن ۱۱ میلیارد تومان از تعهد خیرین مدرسه ساز لرستان خبر داد و افزود: در لرستان ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی وجود دارد که بنیاد علوی اخیراً برای جمع‌آوری این مدارس اقدامات خوبی انجام داده و ۱۰ مدرسه را در دست ساخت دارد.

چگنی با بیان اینکه مدارس شبه کپری در مناطق صعب‌العبور استان که راه دسترسی ندارند واقع شدند، گفت: برای ساخت مدرسه جدید باید از طریق هلی‌برد مصالح را به این مناطق انتقال داد که در صورت تأمین سیمان مورد نیاز ساخت این مدارس و انتقال آن از طریق هلی‌کوپتر اقدام لازم برای مدارس آنجا انجام می‎شود.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه، سیستم مدارس کانکس را یک کار غیر کارشناسی دانست و اظهار داشت: مصوب می‌شود در سال ۹۶ مسئله سیمان و هلی کوپتر برای انتقال مصالح و ساخت مدرسه جدید در این مناطق صعب‌العبور برطرف و ۲۳ مدرسه کپری و ۴۳ مدرسه خشتی، گِلی، سنگی و چوبی جمع شود.

وی افزود: این نوع مدارس مقاومت لازم را در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین‌لغزش و باد ندارند بنابراین باید تمام این مدارس (۶۶ مدرسه) تا پایان امسال جمع شوند.

نزاکت الهیاری