به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان انجام شد،
نشست مشترک روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه با وزیر آموزش و پرورش
نشست مشترک روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز کشور ،با وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ،24 خرداد ماه سال 1403، در محل هتل چهار باغ استان اصفهان، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور اظهار داشت : شهید جمهور راه خدمت را انتخاب کرد و به این وسیله اسوه ای شد .
وی ادامه داد : شما خیرین ، بخشی از سرمایه خود را که با مشقت کسب کردید وقف مردم می کنید . شهید جمهور بر عدالت تاکید فراوان داشت چرا که درون مایه اصلی انقلاب اسلامی عدالت است . توقعی که امروز ملت از حاکمیت دارند .
صحرایی خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی دانشآموزان کشور، پیش از انقلاب ۱.۵ مترمربع بود و اکنون این رقم به ۵.۳۰ مترمربع رسیده و این امر نتیجه اشاعه فرهنگ ساخت مدارس توسط خیرین بوده است.
وی با اشاره به اینکه، ۱۸ منطقه کشور از نظر سرانه فضای آموزشی در وضعیت قرمز قرار دارند، از خیرین خواست که در نقاطی از کشور که نیاز به ساخت مدرسه دارد، مدرسهسازی کنند و در کنار مدرسهسازی ،مدرسهداری هم انجام دهند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد دانشآموزان متوسطه دوم به هنرستان رفتند و میزان توسعه هنرستانها در این دوره رضایتبخش بود اما هنرستان ها هنوز با کمبود تجهیزات مواجهند.
صحرایی با بیان اینکه ،در زمینه مدرسهسازی، پیشرفت چشمگیری داشتهایم، گفت: با این وجود گام بعدی ما «مدرسه یاری » است زیرا بسیاری از مدارس ساخته شده نیاز به تجهیز دارند.
وی با اشاره به اینکه در جامعه خیرین موضوع«مدرسهداری» در حال ابلاغ است، افزود: آموزش و پرورش مفتخر است که بسترساز نقشآفرینی در عرصه مدارس باشد و هیچ سرزمینی جز از راه تعلیم و تربیت نمیتواند تعالی پیدا کند.
وی خطاب به خیرین گفت : شما با خدا معامله می کنید . سند تحول آموزش و پروش می گوید در انتخاب مکان تحصیل مدرسه افق 50 سال بعد را ببینید. ما مدارسی داریم که دانش آموز ندارد. در حالیکه در شهر مجاورش دانش آموز دارد اما مدرسه ندارد. تغییرات جمعیتی باید مورد توجه خیرین باشد .
صحرایی توجه به اهمیت مدرسه یاری را مهم تلقی و بیان کرد: در یکی از سفرهای استانی خیری مراجعه کرد که مدرسه ای 6 کلاسه ساخته بود اما متاسفانه این مدرسه به دلیل جمعیت دانش آموزی پایین واگذار شده بود که با پیگیری توانستیم دوباره مدرسه را به دانش آموزان برگردانیم .
در ادامه این نشست دو تن از روسا و مدیر عامل مجمع خیرین استانها با ارائه پیشنهاداتی در رفع مشکلات خیرین درخواست های آنها را مطرح کردند.
دکتر قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ، افزود : ارتباط با صداو سیما و انعکاس اخبار خیرین مدرسه ساز ، رفع پروسه های اداری در تفاهم نامه های ساخت مدارس خیر ساز و مشارکت خیرین مدرسه ساز در مدرسه داری از جمله مواردی است می بایست مورد توجه قرار گیرد.
مهندس شاهسوارانی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا یک نماینده ی ویژه ی دیگر از وزیر در جلسات جامعه خیرین مدرسه ساز شرکت نماید تا ارتباط خیرین با وزیر بیشتر شود .
وی اذعان داشت : لازم است درادارات کل آموزش پرورش مسئول مشارکت ها که کار خیرین را اداره می کند از مسئول مدارس غیر انتفاعی جداگردد زیرا کار جذب خیریین متمایز از کار مدارس غیر انتفاعی است .
وی از وزیر خواست تا به وضعیت دانشگاه فرهنگیان رسیدگی نماید و کتاب های درسی با توجه به اقلیم منطقه بومی سازی شود .
عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان به اهمیت مدرسه یاری و مدرسه داری همراه با تصویب آیین نامه اجرایی آن تاکید کرد و گفت : متاسفانه با توجه به بازنشستگی تعداد زیاد معلمان در سال های پیش رو گسترش دانشگاه فرهنگیان اهمیت ویژه دارد .
نزاکت اللهیاری