مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/09/23 10:16:51
کد خبر: 47

مدیرکل نوسازی مدارس استان اعلام کرد؛

40 درصد فضاهای آموزشی استان سمنان فرسوده است

با وجود انکه استان سمنان جمعیت زیادی را در خودش جا داده و جمعیت کودک و نوجوان آن نیز بالا است اما این باعث نشده که فکری به حال مدارس این استان شود و مدارس جدیدی ساخته شود که جای مدارس فرسوده را بگیرد.


ابوالفضل دربانی مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان در این باره به خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید : استان سمنان پنجمین استان پهناور در کشور است و با وجود ۹۷ هزار کیلومتر مربع وسعت تعداد مدارس برای دانش آموزان به میزان کافی نیست اما روستاها هم همین وضعیت را دارند. تعداد روستاهای استان بسیارزیاد است و جمعیت آنها هم قابل ملاحظه است اما با این وجود مدارس به اندازه کافی یا وجود ندارد و یا اگر هم باشد بافت فرسوده هستند.
وی در ادامه می گوید :مدارس ما  اکثرا تخریبی هستند .۹۷۶ فضای آموزشی در سطح استان داریم که 40 درصد آنها تخریبی  هستند، ونیاز به باز سازی و نو سازی دارند وقابل مقاوم سازی هم نیستند.قدمت این مدارس بالای ۳۰ سال است و مشکلی است که دانش آموزان  استان را خیلی رنج می دهد.
دربانی در مورد خصوصیات بارز خیرین مدرسه ساز می گوید : خیرین گذشت و ایثار دارند و افرادی هستند که  که دنبال ارزشهای پایدار هستند  در واقع به پول وایستگی ندارند و دنبال ماندگاری از لحاظ معنوی هستند، کسانی هستند که از خلوص نیت و وابستگی به مال دنیا ندارنداین خصلت و ویژگی ها باعث می شود همه  به عنوان سرمایه گذاری معنوی به آن نگاه کنند.
مدیر نوسازی مدارس استان سمنان در مورد نقش خیرین قدیمی در جذب خیران جدید برای ساخت مدارس می گوید : اینکه خیرین چقدر می توانند مشوق بقیه باشند خیلی مهم است برای اشاعه این فرهنگ باید نتیجه اقدامات سالهای قبل  در اختیار این افراد قرارگیرد، پروژه هایی که ما آن را تکمیل کردیم، و نتیجه آن می تواند در جذب خیرین جدبید خیلی موثر واقع شود و آنها را به این کار تشویق کند. زیرا مدرسه سازی مساله ای است که اثر آن در طولانی مدت نیز از بین نخواهد رفت.
وی در ادامه می گوید : خیرین ، مثل دست انسان می مانند و پروژه های آنها مثل دستکش هستند. دستکش را می شود از دست جدا کرد ‌و در آورد، ولی دست عضو بدن است. این خیرین جزئی از این مملکت ونظام هستند و تمام داراییشان را برای آینده سازی بچه هایی خرج می کنند که آینده سازان فردای کشور هستند پس جایگاه انها باید ارج گذاشته شود و به مردم معرفی شوند.

 


اشتراک گذاری