مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/11 11:33:59
کد خبر: 4653

تقدیر از 38 خیر در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با تقدیر از۳۸ خیر نیک اندیش مدرسه ساز به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی با حضور استاندار، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و سایر مسوولان و خیرین در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد.

در این جشنواره که عطر نیکوکاری و نوعدوستی در آن موج می‌زد، از 38 خیر مدرسه‌ساز استان تجلیل به عمل آمد. این نیکوکاران گرانقدر در سال گذشته تعهدی 320 میلیارد تومانی کرده بودند که بیش از 70 درصد آن را به سرانجام رساندند و گامی بلند در جهت توسعه علم و دانش در استان برداشتند.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این مراسم با اظهار "خیرین مدرسه‌ساز با احداث فضاهای آموزشی ماندگار، به آینده این نظام تصمیم گرفته‌اند و وظیفه ما تکریم و تجلیل از آنها است" به نقش بی‌بدیل این نیکوکاران در اعتلای نظام آموزشی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، با کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق روبرو است، ابراز امیدواری کرد: "با همت و یاری خیرین، مشکل فضا و مکان آموزشی در سال‌های آتی مرتفع و شاهد عدالت آموزشی در تمام نقاط استان باشیم."

محمد رضا جعفری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این جشنواره با ارائه آمار امیدوارکننده‌ای از احداث مدارس در کشور، گفت: "سال گذشته 3 هزار مدرسه در کشور ساخته و 13 هزار و 200 کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شده است که از این تعداد، 12 درصد به طور کامل توسط خیرین و 50 درصد به صورت مشارکتی احداث شده است."

وی با تأکید بر نقش خطیر آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و توسعه کشور، خیرین مدرسه‌ساز را مشعل‌داران علم و دانش و از بین برندگان جهل و بی‌سوادی در کشور دانست.

کیقباد شهرکی، مشاور عالی ریاست سازمان و مدیر کل حراست سازمان نوسازی کشور نیز در سخنرانی خود با اشاره به ریشه دیرینه فرهنگ همیاری و نیکوکاری در ایران، گفت: "مردم و خیرین با دلسوزی و غم‌خواری، مشکلات را پیگیری می‌کنند و در جهت رفع آنها گام برمی‌دارند."

وی با بیان اینکه نباید نقش خیرین را فقط به ساخت و تجهیز مدارس محدود کرد، اظهار داشت: "باید از ظرفیت و توان این نیکوکاران برای شکوفایی نونهالان و ارتقای علمی مدارس نیز استفاده کرد."

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به سابقه علمی و فرهنگی درخشان استان و وجود علما و حوزه‌های علمیه، گفت: "مردم این استان انقلابی و بصیر با قدرت تحلیل بالا، در همه مناسبت‌ها نقش خود را به بهترین نحو ایفا می‌کنند."

وی با تأکید بر نیاز استان به توجه ویژه دولت و خیرین، اظهار کرد: "خراسان جنوبی به لحاظ پهناوری، پراکندگی جمعیت و کمبود فضای آموزشی، نیازمند توجه و کمک بیشتری است و امیدواریم با مشارکت خیرین گرانقدر، شاهد رفع این کمبودها در آینده باشیم."

در این جشنواره که با شور و اشتیاق خیرین و مسوولان همراه بود، از 38 خیر مدرسه‌ساز استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

رونمایی از یادبود خیر نیک اندیش جناب آقای دکتر داریوش گنجی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان، سیاه چادرهای عشایری و پذیرایی از مهمانان با طعم لذت بخش محصولات آنها، از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

همچنین در این مراسم، خیر نیک اندیش جناب آقای حسن نعمتی احداث مدرسه شش کلاسه در شهرستان فردوس را با مبلغ 40 میلیارد ریال تعهد کرد.

خانم هاشمی، نماینده خیرین نیک اندیش خارج از کشور نیز با اعلام آمادگی خیرین ایرانی مقیم خارج برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، هدف از این اقدام را فراهم نمودن زمینه رشد و آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد.

بی‌شک، همت والا و اقدام خداپسندانه خیرین مدرسه‌ساز، برگ زرینی در تاریخ بشریت و انعکاسی از عشق به همنوع و تعهد به آینده‌ای روشن است. این نیکوکاران با احداث فضاهای آموزشی، نوری روشن در مسیر علم و دانش دانش‌آموزان می‌افروزند و زمینه‌ساز تربیت نسلی فرهیخته و کارآمد برای ایران اسلامی می‌شوند.

در پایان این مراسم، بار دیگر از خیرین گرانقدر استان خراسان جنوبی که با دستان پر مهر خود، آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان این خطه رقم می‌زنند، تقدیر و تشکر شد.

امید است با تداوم این اقدامات نیکوکارانه و مشارکت همگانی، شاهد گسترش عدالت آموزشی در تمام نقاط ایران پهناور باشیم و هیچ دانش‌آموزی به دلیل کمبود فضاهای آموزشی از نعمت علم و دانش محروم نماند.


اشتراک گذاری