مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/09 14:06:32
کد خبر: 4647

با دستور ویژه رئیس جمهور؛

۱۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران احداث می شود/ تکمیل ۲ فضای ورزشی دانش آموزی

آیت ا... رئیسی در جلسه پیگیری موضوعات ویژه مناطق ۱۷و ۱۸ تهران در مسجد ابوذر، دستور احداث ۵ مدرسه در هریک از این مناطق و نیز تکمیل ۲ فضای ورزشی هنرستان حضرت خدیجه کبری (س) منطقه ۱۸ تهران را صادر نمود.


 یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر روز پنجشنبه در اجتماع مردم مناطق 17 و 18 در جنوب غرب تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، نا ترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی محور دیگر کار دولت را مبارزه قاطع با فساد و مفسدان عنوان و تاکید کرد: به همه مسئولین نه فقط اعلام، بلکه اقدام هم کرده ام که هر کجا فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد. بدانید در این دولت، مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی بازی و رشوه در همه ادارات هستیم.

وی با بیان اینکه حداقل در 90 مورد در این زمینه اقدام صورت گرفته که شاید همه آنها اعلام نشده باشد، گفت: بنای دولت این است که کار را به افراد کارآمد بسپارد.

پس از آن جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر در حضور رئیس جمهور و با شرکت وزرای آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان برگزار شد.

در این جلسه که رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز حضور داشت، مقرر شد به منظور حل مشکل کمبود سرانه فضای آموزشی این مناطق در مرحله اول در هر منطقه 3 الی 5 مدرسه به فوریت احداث شود. همچنین تکمیل 2 فضای ورزشی هنرستان حضرت خدیجه کبری (س) منطقه 18 تهران مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

گفتنی است، مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از سرانه فضای آموزشی پائینی در سطح شهر تهران برخوردارند.

 

 

 
 
 

 کلید


اشتراک گذاری