مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/09 12:12:56
کد خبر: 4641

برگزاری جلسه در خصوص رفع مشکلات ناشی از عوارض پروانه ساختمانی مدارس خیرساز گلستان

در نشستی با حضور مسولین استانی و شهرستانی پیگیری امور خیرین مدرسه ساز در خصوص معافیت پروانه ساختمانی مدارس گلستان در سالن معاونت امور عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس گلستان، وحید فراهی نقش خیرین مدرسه ساز را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: حضور خیرین مدرسه ساز از دوجهت برای ما حائز اهمیت است؛ نخست این که این افراد بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف می‌کنند و دوم و مهم تر این که فرهنگ احسان، نیکوکاری و انفاق را در جامعه نشر می‌دهند.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان با بیان این که سرانه فضای آموزشی در استان پایین است، افزود: باید همگی تلاش کنیم و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه‌ آموزشی را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: استان گلستان با کمبود فضای آموزشی روبرو است و خیرین مدرسه‌ساز میبایست مورد حمایت دولت قرار گیرند که لحاظ کردن تخفیفات و معافیت‌های ویژه برای این عزیزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

فراهی تصریح کرد: مشکل و معضل اساسی ما درحال حاضر برای پروژه های مشارکتی و خیری هزینه های صدور پرداخت عوارض پروانه ساختمانی است که پرداخت این نوع هزینه ها خیرین را بی انگیزه می کند.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان پیشنهاد معافیت کامل یا تخفیف حداکثری مدارس خیری از هرگونه هزینه های ساختمانی و عوارض شهرداری ها و دهیاری استان را مطرح کرد و افزود: از طریق مراجع نظارتی و قانونی این مهم می تواند اجرایی و عملیاتی شود.


اشتراک گذاری