مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/04 08:59:47
کد خبر: 4634

با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره ،

شصت و هشتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

شصت و هشتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 4اردیبهشت ماه سال جاری در محل سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این جلسه با حضور دکتر خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر  آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، حاج آقا فخاری رئیس کمیسیون امور نظارت بر قوانین ، دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری و اعضای هیات مدیره ( حاج آقا شاه حسینی ، مهندس قلم چی ، مهندس شاهسوارانی ، حاج آقا رادمنش ، دکتر میر باقری ، دکتر ملا احمدی )  برگزار شد.

در این جلسه پیرامون مسائل مالی جامعه خیرین صحبت و اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

در ادامه اعضای هیات مدیره جامعه خیرین  در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور حضور بهم رساندند .

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه ،ضمن تقدیر از دکتر خان محمدی و مهندس راشکی، اعضای هیات مدیره را خدمت حضار معرفی کردند .

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: بررسی مسائل مالی جامعه خیرین ، برگزاری همایش مدرسه یاری در سیستان و بلوچستان ، برگزاری گردهمایی روسا و مدیران عامل در اصفهان ، برگزاری گردهمایی گارگروه امور بین الملل در فارس ،از جمله مواردی است که در دستور کار جامعه خیرین قرار دارد.

دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری در ادامه ، این مراسم در خصوص همایش مدرسه یاری در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت : مدرسه فقط ساختمان نیست .محل زیست بوم برای تربیت فرزندان این سرزمین است و ما به همراه اعضای سازمان نوسازی با یک هدف در این راستا گام برمی داریم .

وی در خصوص مدرسه یاری اظهار داشت : استفاده از ظرفیت خیرین علاوه بر ساخت مدرسه در بحث مدرسه یاری ( نرم افزاری ، کیفیت  آموزشی و ....)می تواند تاثیر بسزایی در عدالت آموزشی در کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری گفت : در استان سیستان و بلوچستان کارگروهی ویِژه در جامعه خیرین مدرسه ساز راه اندازی شده تا  در بحث سخت افزاری و نرم افزاری آموزشی  اقداماتی انجام شود.

وی تصریح کرد: خیرین متعددی در این استان فعالیت می کنند و متاسفانه  آمار در در بحث ترک تحصیل ،دانش آموزان  بازماندگان از  تحصیل ، میانگین پایین نمرات پایانی سال و ... در این استان چشمگیر است که  در تلاشیم در این همایش با دعوت از خیرین گامی موثر در  جهت رفع این مشکلات برداریم .

مهندس دانشمهر دبیر جلسه ، درادامه ، گزارشی از اهم اقدامات جامعه خیرین طی جلسه ، شصت و هفت و شصت و هشت را ارائه داد که از آن جمله می توان به ؛ساخت سری دوم مجموعه 10 قسمتی مستند خیرین مدرسه ساز ، دیدار اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز با بانو هشتری همسر و مادر شهیدان ، نشست گروه جهادی رهروان ولایت با رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ، افتتاح مدرسه احمد قفلی در خراسان رضوی ، افتتاح نودو یکمین موسسه خیریه نیک گامان جمشید ، برگزاری ضیافت افطاری خیرین در هتل هما به میزبانی حاج اکبر ابراهیمی ،صحبت های دکتر میر باقری در خصوص سهم 50 درصدی مشارکت خیرین در مجموعه های آموزشی در فارس ، نشست خیرین با رئیس جمهور ، دیدار نوروزی خان محمدی با دکتر قفلی ، دیدار وزیر آموزش و پرورش با دکتر صحرایی ، برگزاری اولین جلسه کمیسیون بانوان ،برگزاری جلسات کمیسیون مدرسه یاری ، بیست و ششمین جشواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود ، اعلام آمادگی جاج اکبر ابراهیمی خیر ملی برای تکمیل پروژهای نیمه تمام تهران ، برگزاری گردهمایی معاونین مشارکت ها ، برگزاری جلسات مجمع خیرین استان مازندران ، افتتاح مدرسه مرحومه رقیه شاه حسینی در فشافویه به همت حاج آقا شاه حسینی و ...اشاره کرد.

وی در ادامه مصوبات جلسه قبل را قرائت کرد.

خان محمدی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  در ادامه این جلسه اظهار داشت : پیام آقا در سال جدید برگرفته از  موضوع مدرسه سازی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم .

وی با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی ، ارگانی صد درصد مردمی  است ادامه داد: 60 درصد پروژهای  در حال ساخت با مشارکت مردم است . 

مهندس راشکی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، در ادامه اظهار داشت : در جشنواره بیست و پنجم خیرین مدرسه ساز کشور ،میزان تعهدات خیرین رشد چشمگیری داشته به طوریکه با تلاش خیرین ومدیران نوسازی خیرین مبلغی بالغ بر 11 هزار و چهار صد میلیارد تومان را تعهد کردند .

وی ادامه داد :  جشنواره بیست و ششم با شعار خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی با قدرت و تلاش مضاعف آغاز خواهد شد که با اهداف استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در توسعه و تکمیل  پروژها ، توسعه عدالت تربیتی و آموزشی در سایه همدلی ، جذب مسئولیت اجتماعی شرکت ها و صنایع ، کمک به ساخت مدرسه به عنوان کانون تربیت و ..... پیش خواهد رفت .

وی  به اهم اقدامات انجام شده در خصوص جشنوارها و  زمانبندی آن اشاره کردو  گفت : وضعیت تعهدات خیرین به  اعضای هر دانش آموز 9 میلیون ریال  است که این رقم در استان سیستان و بلوچستان ، یزد ،خراسان جنوبی ، هرمزگان  در گام نخست قرار دارد.

مهندس راشکی گفت : در برخی از استانها به اعضای هر  280 دانش آموز یک کلاس جدید در حال ساخت است  که این رقم در استان تهران به اعضای هر یک هزار و پانصد و شصت دانش آموز یک کلاس ساخته می شود .

مهندس قلم چی  در ادامه این نشست اظهار داشت :  حاج آقا شاه حسینی در یک جلسه دستور دادند که یک مدرسه در سیستان وبلوچستان به نام مرحوم دکتر حافظی بنا شود که این مدرسه در چهار محال و بختیاری ساخته شده که خواهش می کنم زمان افتتاح آن هرچه زودتر اعلام شود .

وی بیان کرد: در سال گذشته 750 کلاس  درس توسط بنیاد علمی و آموزشی قلم چی هوشمند سازی شد که امسال این رقم می بایست به 1000 مدرسه برسد.

شاهسوارانی در خصوص جشنواره بیست و ششم اذعان داشت : می بایست پس از بیست و شش سال ، نحوه برگزاری جشنوارها مورد بازنگری و به روز شود . بعد از برگزاری جشنوارها نیز کارگروهی در خصوص روش برگزاری جشنوارها برگزار شود .

وی ادامه داد: با دعوت از خیرین و خانوادها یشان در جشنوارهای درون مدرسه ای می توان پیوند بین  خیرین و مدارسشان  را  منسجم تر نماید.

خدیجه نیزاری رئیس شورای بانوان سازمان  نوسازی مدارس کشور در ادامه گفت : بهتر از در جشنواره بیست و ششم نقش بانوان پررنگ تر دیده شود . 

دکتر میر باقری رئیس کارگروه امور بین الملل و عضو هیات مدیره جامعه خیرین در ادامه تصریح کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز  استان فارس در تاریخ 25و 26 اردیبهشت ماه برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه ، بهتر است از خیرینی که  پتانسیل حضور در ساخت فضاهای آموزشی را دارند در جشنوارها دعوت به عمل شود گفت :بسیاری از خیرین خارج از کشور ارق به وطن و خدمت به فرزندان سرزمین دارند و دوست دارند در عرصه مدرسه سازی مشارکت نمایند . اهداف ما دیده شدن همین خیرین است ، فرهنگ مشارکت که جز اصیل ترین ذات ایرانی است فراموش نشود .جلب کمک های این عزیزان در حوزه مدرسه سازی و وحدت ایرانیان در خارج از کشور می بایست انسجام یابد .

دکتر میر باقری اظهار داشت : یکی از نکات مهم مدرسه سازی در خارج از کشور  ،حفظ هویت ایرانی و اسلامی و زبان فارسی است .وظیفه ما این است که هویت بخشی را با ساخت مدارس ایرانی در  کشورهایی که ایرانیان زیادی در آنجا ساکن هستند  حفظ نماییم و مهم ترین قدم در این خصوص اعتماد سازی است .

وی با تاکید بر اینکه ،دومین نشست کارگروه بین الملل در شیراز 26 و 27  اردیبهشت ماه در شیراز برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: رفع موانع مشارکت ها ، اعتماد سازی ، تسهیل در انتقال آورده های خیرین خارج از کشور ،  کمک به برگزاری نشست های خارجی و داخلی از باب حقوقی  مالی و اداری و امنیتی  از جمله مواردی که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

دکتر ملا احمدی در ادامه اذعان داشت : در استان اصفهان عملیات ساخت 430 پروژه خیر ساز در یک سال گذشته آغاز شده و حجم پروژهای خیرین 4 برابر شده است . 

وی به برنامه های تدوین شده در جشنواره بیست و ششم استان اصفهان که گردهمایی مدیران کل نوسازی هم در آن زمان برگزار می شود اشاره کرد و افزود: کارگاهای آموزشی بسیاری تدوین شده که از شما می خواهیم اگر پیشنهادی در این خصوص دارید اطلاع رسانی نمایید.

وی  افزود: هیئت مدیره اثربخش، بررسی وظایف و آسیب های هیات مدیره ، شيوه هاي افزايش کارایی، اثربخشی، انعطاف پذیری،  ابتکار و خلاقیت،  پاسخگویی سریع، تعامل سازنده مجامع ، مجامع وچگونگي تقویت پیوندهای اجتماعی و حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن و اجتماع‌محور ، راهكارهاي توسعه وحفظ سرمايه اجتماعي ، شيوه هاي جديد جلب مشاركت( با تاكيد بر مسئوليت اجتماعي بنگاههاي اقتصادي) ، كارگاه امور مالي وحقوقي وثبتي ،فضاي مجازی وظرفيت مغفول مانده ،جذب وشناسايي خيرين ، نگهداشت ،كارگروه مدرسه ياري از جمله کارگروه هایی است که تدوین شده و در همایش اصفهان به آن پرداخته خواهد شد.

جاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: خدا را شاکرم که در جمع انسانیهایی هستم که دغدغه آنها کمک به نیازهای دانش آموزان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه ، هدف ما تکمیل مدارس نیمه کاره و برچیده شدن مدارس کانکسی که فاقد سرویس بهداشتی هستند است بیان کرد:  268 مدرسه کانکسی در سال گذشته  برچیده و  38 مدرسه نیمه تمام تکمیل شده و امسال هم درنظر داریم بیش از 100 مدرسه نیمه تمام را تکمیل نماییم .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که به دلیل کسالت نتوانسته بود در جلسه حضور یابد به صورت تلفنی با اعضای هیات مدیره و مدیران نوسازی صحبت کرد.

وی گفت :  سال گذشته با مشارکت خیرین و حمایت سازمان نوسازی مدارس میزان مشارکت های مردمی  12 هزار میلیارد بود و امیدواریم با تعامل بتوانیم امسال این رقم را به 20 هزار میلیارد تومان برسانیم . 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور  در ادامه اظهار داشت :طبق آمار موجود مبلغی بالغ بر یازده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم پروژه های نیمه تمام خیرین را تکمیل نماییم .

در ادامه این نشست مدیران نوسازی استانها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنوارها مطرح کردند.

نزاکت اللهیاری 

 



اشتراک گذاری