مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
چاپ
کد خبر: ۴۲۲

سی یکمین مدرسه موسسه خیریه مهرگیتی در خراسان رضوی افتتاح شد/ 70 مدرسه در دست اجرا

سی یکمین مدرسه موسسه خیریه مهرگیتی در خراسان رضوی افتتاح شد/ 70 مدرسه در دست اجرا

پروژه های 30و 31 موسسه مهرگیتی بانام (ایران من) در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، مهندس حسین پور مدیرکل نوسازی مدارس استان در مراسم افتتاح دبستان ایران من شماره 30 روستای سمیع آباد تربت جام گفت: همه ما تلاش می کنیم بهترین مکان را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مهیا کنیم چرا که تعلیم و تربیت شغل انبیاست و ما افتخار می کنیم در این جایگاه مشغول خدمت هستیم و مکان مناسب برای معلمان عزیز و دانش آموزان با کمک خیرین مدرسه ساز ایجاد می کنیم.

وی افزود: مدرسه محل زندگیست و در نگرش جدید فضاهایی ایجاد می شوند که علاوه بر انتقال آموزش، پرورش نیز در آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مدرسه بگونه ای باشد که دانش آموز را به سمت مدرسه سوق دهد.

مهندس حسین پور با اشاره سرانه های فضاهای آموزشی گفت: سرانه مطلوب در کشور باید 8 مترمربع باشد که هم اینک 5.2مترمربع برای هر دانش آموز است و این رقم در استان خراسان رضوی 4.5 مترمربع است که از متوسط کشوری پایین تر است.

در این مراسم سرپرست گروه مدرسه سازی پویش ایران من و نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور نیز گفت؛ زنجیره مدارس "ایران من" در قالب پویش مدرسه سازی توسط برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور در خرداد 93 پایه ریزی شد.

دکتر پدرام سلطانی افزود؛ این گروه با اعتقاد به بهره وری و ارزشمند بودن سرمایه گذاری در آموزش به خصوص دوره ابتدایی، در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس 100 مدرسه ابتدایی "ایران من" را در مناطق روستایی، کمتربرخوردار و مرزی کشور هدف قرار داده است. مناطقی از کشور که به دلیل دور بودن از مرکز و تمرکز گرایی کمتر به آنها توجه شده است و از امکانات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مناسبی برخوردار نیستند.

در حال حاضر پویش مدرسه سازی ایران من به کمک کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور  100 مدرسه‌ به این نام را با همراهی و همکاری موسسه خیریه مهرگیتی در مناطق دور افتاده و مرزی کشور در دست احداث دارد. که 31مدرسه به بهره برداری رسیده و بقیه مدارس در حال ساخت می باشند.

شایان ذکر است که در سفر اعضای موسسه مهرگیتی به خراسان رضوی پروژه های دبستان ایران من 30 ، در روستای سمیع آباد تربت جام و دبستان ایران من 31،روستای ملکی رشتخوار به بهره برداری رسید. این پروژه ها با مشارکت خیرین این موسسه و اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی احداث شده است.

نزاکت الهیاری