مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
چاپ
کد خبر: ۴۱۸

بهره برداری از یکباب دبیرستان خیرساز در شهرستان گناباد

به همت خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی انجام شد؛

بهره برداری از یکباب دبیرستان خیرساز در شهرستان گناباد

بهره برداری از دبیرستان خاکپور شهرستان گناباد با حضور جمعی از مسئولین و مردم آغاز شد



به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از  اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی،‌ معاون پشتیبانی اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در آیین افتتاح آموزشگاه خیر ساز خاکپور یک گناباد گفت: حدود ۴۰درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند و تنها ۳ درصد این مدارس غیرقابل استفاده است اما به مرور زمان سهم مدارس غیرقابل استفاده افزوده می‌شود، لذا برنامه‌ریزی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی بر اساس برنامه ششم توسعه، بهبود این ۴۰ درصد میانگین مدارس استانی است.

محمدرضا خدادادی افزود: در سال گذشته ۱۹۴ پروژه در خراسان رضوی شامل پروژه‌های مشارکتی با خیرین و دولتی خاص تکمیل و تحویل آموزش‌وپرورش شده است.

 وی سهم اعتبارات ملی اداره نوسازی مدارس خراسان رضوی را برای تخریب و بازسازی مدارس یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و افزود: در حال حاضر ۲۵۸ پروژه نیمه‌تمام شامل ۱۶۳ پروژه مشارکتی با خیرین و ۹۵ پروژه دولتی خاص در استان وجود دارد که حداکثر طی ۲سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 خدادادی یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی را سامانه استاندارد گرمایشی مدارس عنوان و تصریح کرد: تاکنون از ۴۷ منطقه خراسان رضوی ۱۰ منطقه به‌طور کامل به این سامانه استانداردشده‌اند و مابقی تا پایان سال ۹۷ به بهره‌مندی۱۰۰ درصدی از این سامانه می‌رسند و تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبارات ملی در این حوزه هزینه شده است.

 معاون پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی به پیشرفت گناباد در حوزه بازسازی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: تا ۲ سال گذشته در گناباد ۳۰ پروژه نیمه‌تمام، به‌غیراز پروژه‌های تخریب و بازسازی، داشتیم که خوشبختانه تاکنون ۲۵ پروژه تحویل داده‌شده است و تنها ۵ پروژه دیگر باقی‌مانده است.

 شایان ذکراست دبیرستان خاکپور که با مشارکت 50 درصدی خانواده مرحوم محمدعلی خاکپور و اداره کل نوسازی مدارس استان و با هزینه حدود 9میلیارد ریال احداث شده دارای 998 مترمربع زیربنا در سه طبقه و9 کلاس درس وفضاهای جانبی شامل سالن چندمنظوره- کتابخانه و آزمایشگاه می باشد.

نزاکت الهیاری