مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۴
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
چاپ
کد خبر: ۴۰۲۵

مولد سازی شفاف سازی شود/ آماری از فعالیت مجامع در سال 1401

در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز کشور مطرح شد،

مولد سازی شفاف سازی شود/ آماری از فعالیت مجامع در سال 1401

در گردهمایی روسا و مدیر عاملین مجامع خیرین مدرسه ساز کشور نمایندگان مجامع با اشار به اینکه باید مولد سازی شفاف سازی شود ،در خصوص فعالیت مجامع خود در سال 1401 گزارشی را ارائه دادند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  در ادامه نشست گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس قلم چی اداره نشست را بر عهده گفت و از حضار خواست صحبت ها ،نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند .

مهرانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با اشاره به اینکه استان  220 میلیارد تومان با 77 پروژه تعهد خیرین در سال گذشته است ،گفت: ما در طرح مولد سازی( فروش املاک مازاد) دارایی ها ی مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز را به هیچ وجه به فروش نمی رسانیم مگر انکه متروکه شده باشند در آن صورت مدرسه را دوباره به نام خیر  بنا خواهیم کرد.

رضا زاده مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس با اشاره به اینکه آورده خیرین در سال گذشته مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان بود  ادامه داد:طی تفاهم نامه ای که در شیراز منعقد شد مبلغ  200میلیارد تومان صرف ساختن فضای آموزشی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تهیه بیش 1000 بسته ( پوشاک، کفش و ..)برای دانش آموزان  محروم از جمله اقدامات خیرین در استان فارس است .

فراهانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان ادامه داد : بحث فروش مدارس خیر ساز (مولد سازی ) آسیب زیادی به مجامع زده که می بایست در این خصوص شفاف سازی و آگاه سازی شود .

وی پیشنهاد مراقبت ازملک های قدیمی را ارائه داد و افزود:   90 میلیارد تومان در سال گذشته آورده خیرین  بوده و اگر پروژهای نیمه تمام  تمام نشود قطعا با مشکلات مواجه خواهیم بود.

حاج آقا کمیلی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان گلستان نیز با تاکید بر اینکه  109 پروژه با 550 کلاس درس از جمله آورده خیرین در سال جاری است گفت :بسیاری از مدارس خیر ساز به صورت هیات امنایی در دو شیفت اداره شود .

حاج آقا اعلایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز قم نیز تصریح کرد: اعتماد سازی در مولد سازی می بایست مورد توجه قرار گیرد. مدارسی که نیازمند تخریب دارند می بایست با جلسه و حضور مسئولین مجمع ،استاندار ، دارایی ، شهردار ،آموزش و پرورش و نوسازی  استان  تبدیل به احسن شوند  .

وی ادامه داد:همانطور که در انشعابات صحبت کردیم و نتیجه حاصل شد بهتر است در خصوص مجوز ساخت مدارس نیز گام برداریم تا خیرین کمتر با مشکل مواجه شوند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ،16 مدرسه تحویل داده شده و 206 پروژه در دست ساخت است .از جشنواره خیرین سال گذشته نسبت به امسال دو برابر اعتبارات خیرین افزایش یافته است .

پروینی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه ،ضمن انتقاد از بحث مولد سازی  از  زحمات خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور  در زمان زلزله کرمانشاه و مهندس قلم چی تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 50 میلیارد تومان آورده خیرین در غالب 33 پروژه است  گفت : خیرین مدرسه ساز ازجهات سخاوت ایثار و از خودگذشتیکی سرآمد هستند و علاوه بر ساخت مدرسه کارافرین هم می کنند.

بابا پور مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان گفت: مشکلات استانها طبقه بندی شود و کمیسیون ها در استان ها راه اندازی شود .

وی از نوسازی و آموزش و پرورش خواست تا ساختمانی به عنوان دفتر مجمع در اختیار  این استان قرار گیرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با اشاره به اینکه 358 میلیارد تومان آورده خیرین مدرسه ساز طی سال گذشته است اذعان داشت :230پروژه در غالب 840 کلاس بخشی از اقدامات خیرین خوزستان در سال گذشته است .

سیدعلی خیریه مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان  خراسان جنوبی در ادامه اذعان داشت  : یکی از اقدامات ماندگار خراسان جنوبی ساخت مدرسه در سالگرد خیرین متوفی به نام وی است .

ندلو رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان  نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از شهرک های مسکن مهر فاقد مدرسه هستند گفت:213 میلیارد تومان تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال گذشته بوده است .

خانم صالح پور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در ادامه این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه  گفت : گرامی می داریم نام و یاد درگذشتگان را همچون خانم میردامادیان ( رئیس اسبق مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ) که اقدامات ارزشمندی در این خصوص انجام داده اند.

وی به امر مولد سازی اشاره کردوگفت : این طرح زمانی در حال اجرا شدن است که متاسفانه عده ای چندان به آن آشنا نیستند و این امر مستلزم اطلاع رسانی است .

وی اظهار داشت :نگاه شما وزیر  محترم نگاه درستی است و نکته امیدی است برای ما بهتر است نگاه شما به مدیران دولتی منتقل شود و نباید به سمتی برویم که آیین بهره برداری از مدارس خیر ساز بدون مدیران دولتی برگزار شود .

پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در ادامه اظهار داشت : بیش از 100تفاهم نامه مدارس خیر ساز در شهرستان های استان تهران  منعقد شده و  126 هزار اتباع افعانی در این شهرستان ها زندگی می کنند که می بایست برای تحصیل دانش اموزان انها فکری کرد.

وی گفت : جهت اعتماد سازی در بحث مولد سازی سمینارهایی تشکیل شود و در این خصوص اطلاع رسانی شود

یعقوبی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان نیز بیان کرد: زمین هایی که مردم وقف کردند محصول نمی دهد و نیازمند هستیم که بخش نامه ای به استانها ارسال شود تا  در  این زمین ها هرچه زودتر مدارس ساخته شود و یا استفاده بهینه از آن شود .

وی به بخش مولد سازی اشاره کردو گفت:7 پروژه داریم که آماده بهره برداری است گه امیدوارم با حضور گرم شما بتوان در این خصوص فرهنگ سازی کرد.

شهرکی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سیستان وبلوچستان بیان کرد : خیرین فرزندان خلف آموزش و پرورش هستندو نیازمند هستیم  در حوزه مولد سازی ، نام گذاری مدارس خیرین راهکاری بیاندیشیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون  70 درصد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز  ساخته شده است .

هاشمی  مدیر عامل مجمع مازندران به بحث مدارس هیات امنایی مدارس خیر ساز اشاره و افزایش  اعتبارات استانی را خواستار شد.

خواجه رضایی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت: مجامع خیرین مدرسه ساز ،با عنوان مسئول تامین فضاهای آموزشی فعالیت می کند و متاسفانه  برنامه کلی وجود ندارد  که نیاز هر استان را مشخص نمایند.

وی  تاکید کرد: نقشه های معماری و سازهای مدارس باید تغییر پیدا کندو سازمان نوسازی مدارس جهت پاسخگویی به نیازهای خیرین بسیج شود.

دکتر آقا خانی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت :  هدف این کمیسیون  موضع جامعه خیرین، آینده و رسانه است و کاهش منابع دولتی ،کاهش منابع خیری و کاهش تعداد خیری کشور را با کمبود فضای آموزشی مواجه کرده است .

وی افزود: ما با استفاده از ظرفیت رسانه ، شناسایی مخاطب ، تولید محتوا می توانیم بر مشکلات فضاهای آموزشی فایق آییم. 

وی به بحث مسئولیت اجتماعی و مراجعه به شرکت ها اشاره کردو افزود: این امر می تواندنقش بسزایی در افزایش مشارکت های مردمی داشته باشد.

جلالی رئیس مجمع خیرین آذربایجان شرقی در این نشست اظهار داشت  : ما هم در بحث مدرسه سازی و مدرسه یاری فعالیت می کنیم . عدم مشارکت خیرین در حوزه نرم افزاری و محتوا سازی یکی از دغدغه های مجامع در بحث فضاهای آموزشی است. شما می توانید در رابطه با فرصت طلایی که خیرین که درخارج از کشور فعالیت می کنند شما می توانید ما افتخار داریم با 5 دانشگاه دولتی منطقه تفاهم نامه امضا کردیم .

ناجی مقدم نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویر احمد اذعان داشت : از آموزش و پرورش و نوسازی می خواهیم پروژهای که در دهه نود توسط خیرین در استان کهگیلویه  نیمه کاره مانده رسیدگی شود .

وی با تقدیر از بنیاد علمی آموزشی قلم چی که 64 مدرسه در این استان بنا کرده است ادامه داد: سه سال از زلزله سی سخت گذشته و هنوز پروژهای استان تکمیل نشده است که مستلزم نگاه ویژه آموزش و پرورش است .

مهندس شاهسوارانی در ادامه این جلسه گفت : همه ما می دانیم که در بحث مولد سازی ، بحث فروش مدارس خیری مطرح نیست اما مطرح کردن آن به تنهایی، اطمینان کافی را به خیرین نمی دهد انچه در لیست ها وجود دارد با انچه ما می بینیم یکی نیست . اموزش و پرورش ،نوسازی و جامعه خیرین می بایست در  خصوص مولد سازی شفاف سازی نمایند و این حساسیت موجود در این خصوص را ارج بنهمیم.

دکتر میر باقری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس ادامه داد: مولد سازی انجام خواهد شد واگر مشکلی ایجاد شود مجامع باید پاسخگو باشند بنابراین بهتر است در این خصوص شفاف سازی انجام شود و دست ما در نظارت باز باشد.

وی ادامه داد: 104 هزار کلاس درس نیازمند بازسازی داریم که از این میان 30 هزار کلاس درس تخریبی است که می بایست به آن اهتمام شود.

دکتر ملا احمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در ادامه بیان کرد:مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان اصفهان پنج برابر شده و به رقم 1500 میلیارد تومان رسیده است .

وی با تاکیدبر اینکه استفاده از تجربیات مجامع استانها می تواند موجب افزایش جلب مشارکت های مردمی شود  افزود: سال گذشته در جمع مدیران در البرز23 مورد  مطرح کردند که بنده 13 مورد آن را اجرایی کردم و با استفاده از تجربیات مدیران استانها توانستم .

دکتر ملا احمدی افزود: ما امروز با 39 شرکت قرارداد بستیم و در راستای اهداف مجمع خیرین مدرسه ساز گام برداشتیم و به این وسیله توانستیم مشارکت را نسبت به سال گذشته به پنج برابر افزایش دهیم .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت :سامانه اطلس نیازهای آموزش و پرورش را راه اندازی کردیم .سامانه رصد پروژهای خیرین ، راه اندازی اپلیکیشن در راستای ارتباط با خیرین از جمله برنامه هایی بود که مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان به آن پرداخته است .

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان خاطر نشان کرد: ما از هیچ خیر قدیمی نخواستیم برای ما مدرسه بسازد بلکه خواستیم خودشان خیری به مجمع معرفی کنند .

دکتر قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران اظهار داشت : تهیه فیلم از خیرین مدرسه ساز و مستند سازی یکی از اقدامات مجمع تهران است . 

وی ادامه داد: مستند سازی در ده قسمت انجام شد در فاز دو سینما فلسطین اکران شد درچهار هزار مدرسه تهران آن را اکران می کنیم تهران 4هزارو 800 مدرسه دارد که 800 مدرسه آن این امکان را ندارد .

وی تصریح کرد:ما در حوزه مدرسه سازی و مستند سای نیازمند به اتوبان و بزارگراه هست . هرسال از اول تا 14 اسفند همه کشور مستند زندگی نامه خیرین را در مدارس پخش کنند .

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می دهم از زندگی نامه افراد خیر مدرسه ساز مستندی  تهیه شود که قصه ، پیام غیر مستیم و اثرگذار باشد

جلالی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی که خیریه در این استان دارد و مدرسه غیر انتفاعی راه اندازی نموده که رتبه جهانی دارد و حامی کودکان ایتام بسیاری است در ادامه تصریح کرد : کسانی که کار خیر کرده اند مستندی از آن تهیه شود تا در اشاعه فرهنگ کار مدرسه سازی تاثیر گذار باشد .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در پایان این جلسه گفت :  هزینه هایی بر دوش مجامع است که پیشنهاد می کنیم در تفاهم نامه خیرین بندی اضافه شود که طبق آن و با رضایت خیر مبلغی صرف هزینه ها شود که این رقم نباید بیشتر از یک درصد باشد.

مهندس راشکی مدیر کل نوسازی مدارس کشور افزود: روسا و مدیرعاملین مجامع  خیرین مدرسه ساز جایگاه پدری را دارند برای سازمان نوسازی مدارس و این امر می بایست به تمام مدیر کل نوسازی استانها فرستاده شود.

وی ادامه داد : ما برای اینکه بتوانیم اقدامات موثر انجام دهیم مستلزم برنامه ریزی هستیم و برای آن نیازمند آمار و ارقام صحیح باشند .میانگین سرانه آموزشی در کشور 5/22 است که در برخی از استانها بالاتر از این رقم و برخی پایین تر است .26 شهرستان سرانه بسیار پایین دارند که متاسفانه تنها 5 درصد خیرین در این شهرستان ها و استان های محروم فعالیت می کنند .

وی بیان کرد: خیرین حق دارند از ابتدای شروع پروژها امکان رصد داشته باشند که در این خصوص سامانه ای تدوین شده است .

وی خاطر نشان کرد: 3هزارو صدو هشتاد میلیارد تومان برای تکمیل پروزهای خیرین اختصاص خواهد یافت که این رقم در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت .

راشکی ادامه داد: ما اطاعات را از مدارس مورد نیاز استان به شما خیرین خواهیم داد تا شما خیر را به سمت آن مناطق سوق دهید.

فخاری رئیس کمیسیون حقوقی و قوانین و مقررات جامعه خیرین مدرسه ساز و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در ادامه در خصوص اساسنامه جامعه خیرین مواردی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در خصوص اصلاح اساسنامه جلسات متعددی در طی سال باحضور دکتر قفلی ، مهندس جعفری و دکتر ملا احمدی در جامعه خیرین مدرسه ساز تشکیل شد .

وی افزود : اساسنامه را به استانها ارسال کردیم و نکاتی را که استانها به بنده ارسال کردند که همگی یادداشت شده است.

وی در خصوص اصلاح اساسنامه گفت : ثبت جامعه خیرین مدرسه  ساز کشور ،مواردی گنجاندن واژه موسسه خیریه ، حفظ شخصیت حقوقی واستقلال مجامع ، جامعیت در اهداف مجمع  ، ایجاد انعطاف در تعداد اعضای هیات مدیره ؛ افزودن یک تبصره به ماده یازده اساسنامه ، مواردی برای  انتخاب اعضای هیات مدیره، گنجاندن حق ایجاد نمایندگی ، تبصره یک ماده 22 کلیه .واگداری امول منقول و عیر منقول به آموزش و پروش ، ده مورد  از مواردی است که در اصلاح اساسنامه مطرح شده است .

رنجبر مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: 166پروژه خیر ساز  داشتیم که با اعتباری بالغ بر  600 میلیاردتومان آن را به آموزش و پرورش تحویل دادیم .

وی ادامه داد:  130 تفاهم نامه ساخت مدارس خیری منعقد کردیم که 500 میلیارد تومان سهم خیرین در این تفاهم نامه ها است .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی ادامه داد: انتشار کتاب یاران سرزمین خورشید  با اعتبار حاج اقا رفعتی و دکتر قفلی یکی از اموری است که در سال جدید محقق شد.

وی اذعان داشت : افزایش میزان مشارکت خیر و کاهش سهم دولت یکی دیکر از اقدامات ارزشمند مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی است و در نظر داریم  به سمت پروژهای نیمه تمام دولتی پیش رویم .

رنجبر به ارتباط این مجمع با رسانه ها همچون صداو سیما اشاره کردو گفت : تهیه مستند زندگی نامه خیرین یکی دیگر از برنامه های خراسان رضوی است .سهم اعتبار هر استان در سال جدید  به استانها اعلام شود،

عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان در ادامه گفت : طرح استخرهای دانش آموزی در بسیاری از استانها ساخته شده و نیمه کاره مانده و زمانی که مدیرعاملین خیر برای آن معرفی می کنند چالشی پیش روی آن خیر قرار میگرد که نیازمند بررسی است .

وی افزود : مجامع خیرین با آموزش و پرورش و نوسازی جلسه ای تشکیل دهند و با هم اندیشی یکدیگر نیازهای هر استان مشخص شود تا خیرین به آن سمت سوق داده شود .

وی ادامه داد: 51 پروژه خیر ساز در سال جاری در استان ساخته شده و  223 میلیارد تومان تعهد شده که 200میلیاردتومان آن تحقق پیدا کرد.

آخوندیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی در خصوص زلزله خوی اظهار داشت : 70 باب نذدرسه 612 کلاس درس 17 هزار دانش آموز در ان تحصیل می کردند.

وی در ادامه آماری از مدارس اسیب دیده ارائه کردو گفت : مدارس نیازمند به علمیات تخریب و بازسازی کامل 24 باب مدرسه با 224 کلاس درس است که 6 هزار و پانصد و شصدو نه دانش آموز را پوشش می داده و نیازمند اعتباریث بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال  است .

وی گفت : 14 باب مدرسه نیاز به تعمیر اساسی دارند که در این خصوص نیازمند به 395 میلیارد ریال اعتبار داریم.

وی بیان کرد: 25 باب مدرسه با اعتبار 105 میلیارد ریال نیاز به تعمیرات جزعی دارد و 14 مدرسه با اعتبار 395 میلیارد تومان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

پرتویی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان بوشهر  در ادامه این برنامه با اشاره به اقدامات چشمگیر خیرین اظهار داشت :  در بیست و چهارمین جشنواره خیرین استان ،کتاب خیرین مدرسه ساز را منتشر کردیم. با توجه  به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه جذب دو برابری مشارکت خیرین را نسبت به  سال گذشته  داشتیم  

نیاکان رئییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ایلام نیز در ادامه گفت : سال جاری 75 میلیاردتومان آورده  خیری داریم 29 مدرسه خیر ساز در حال ساخت است و تفاهم نامه های زیادی منعقد شده است.

وی اذعان داشت :رشد مشارکت خیرین نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است .

هاشمی رئیس مجمع خیرین مازندران تصریح کرد: نقاط محروم همراه  با میزان بودجه  برای توسعه فضاهای آموزشی در استان مازندران مشخص شده و خیرین به همان سمت سوق داده می شوند.

وی گفت : باید به هنرستان ها توجه خاص کنیم تا به این وسیله مهارت آموزی را دردانش آموزان تقویت نماییم .

وی خاطر نشان کرد: برای مسئولنی مشارکت های مردمی استان ها تمهیداتی اندیشیده  شود و سازمان نوسازی هوای همکاران مشارکت ها را داشته باشند .

خبر نافص و درحال تکمیل است .