مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
چاپ
کد خبر: ۳۶۹

خیران مدرسه ساز با مشارکت های مادی و معنوی چرخه توسعه کشور را تثبیت می کنند

خیران مدرسه ساز با مشارکت های مادی و معنوی چرخه توسعه کشور را تثبیت می کنند

قائم مقام وزیر کشور گفت: خیران مدرسه ساز با مشارکت های مادی و معنوی خود، چرخه توسعه و آبادانی کشور را تثبیت می کنند


به گزارش جامعه خیرین مدرسه سازکشور به نقل از ایرنا؛ قائم مقام وزیر کشور عصر چهارشنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرساز خمین در کانون امام خمینی (ره) این شهرستان افزود: تعداد بسیاری از مدارس کشور توسط خیرین در حال ساخت و یا ساخته شده است.
محمد حسین مقیمی افزود: بر اساس قانون اساسی کشور دولت بایستی زمینه تعلیم و تربیت را در کشور فراهم کند که خیرین مدرسه ساز با مشارکت های مادی و معنوی چرخه نوسازی و توسعه فضای آموزشی را شتاب می دهند.
وی ادامه داد: پس از خیرین مدرسه ساز، خیرین سلامت و مسکن ساز در عرصه خدمت رسانی وارد شدند تا در رفع تنگناهای مختلف مشارکت کنند.
مقیمی بیان کرد: امیدواریم خیرینی که در امر مدرسه سازی و ترغیب خیرین دیگر به ساخت و توسعه فضای اموزشی و در زمینه های دیگر مشارکت دارند در زمینه ترغیب مردم به حضور گسترده در انتخابات 29 اردیبهشت ماه نیز مشارکت کنند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز گفت: 37 درصد از مدارس در حال ساخت، توسط خیرین مدرسه ساز بنا می شوند.
دکتر محمد رضا حافظی افزود: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یک هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور در امر مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی فعال هستند.
وی اظهارکرد: این انسانهای خیر با کار خداپسندانه برای مبارزه با جهل و بی خردی مبارزه می کنند و زمینه ساز تعلیم و تربیت انسانهایی می شوند که خود سبب ثواب، عمران، آبادانی و توسعه کشور می شوند.
حافطی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز نه تنها مایه افتخار در داخل کشور هستند بلکه در خارج از کشور نیز مایه افتخار هستند و برای حفظ ملیت و صیانت از زبان مادری اقدام به ساخت مدارس می کنند تا این کودکان وارد مدارس بیگانه نشوند.
وی تصریح کرد: از نظر جامعه خیرین، اگر فردی حتی با تقدیم یک آجر در ساخت مدرسه ای مشارکت کند، جزو خیرین مدرسه ساز محسوب می‌شود همانگونه که 126هزار قلک بین دانش آموزان گلستانی توزیع شد و 125 هزار عدد از این قلک ها برای مدرسه سازی صرف شد.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ادامه داد: طی 36 سال گذشته اقدامات چشمگیری در حوزه ساخت مدارس و توسعه مراکز آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز انجام شده است.
وی با بیان اینکه مشارکت خیرین در مدرسه سازی دو و نیم تا سه برابر اعتبارات دولتی است، افزود: در سال اول فعالیت این مجمع، تعهد خیرین مدرسه ساز کشور 168 میلیارد ریال، سال بعد 400 میلیارد ریال و سال 88 و اکنون به 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.
دبیر و سخنگوی مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در سخنانی گفت: هر جا تنگنایی در کشور مشاهده شده، خیرین یاری گر بودند.
محمدرضا کارگر افزود: مشارکت خیرین نه تنها در مدرسه سازی بلکه در ساخت مسکن معلولان، ساخت مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن، مرکز نگهداری معلولان عقب مانده ذهنی و شیر خوارگاه نیز مشارکت دارند.
وی بیان کرد: 11 هزار و 500 خانواده های دارای دو معلول و سه هزار و 300 خانواده های سه معلول با کمک خیرین صاحب خانه شدند.
وی ادامه داد: 2 سالن بزرگ بیماران مزمن روانی در امین آباد در هفته افتتاح می شود و 2 مرکز بزرگ در گیلان برای معلولان عقب مانده ذهنی به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کارگر بیان کرد: برای نخستین بار مدرن ترین زائر سرای معلولان در مشهد مقدس و بزرگترین شیر خوارگاه در جنوب تهران در حال ساخت است.
مدیر اموزش و پرورش خمین گفت: خیرین باید در امر مدرسه سازی مشارکت کنند چرا که جنوب شرقی این شهر با وجود رشد جمعتی فاقد فضای آموزشی مورد نیاز است .
مهدی محمدی افزود: برخی مدارس و فضاهای آموزشی فرسوده در خمین است نیازمند باسازی و نوسازی است و نیاز است تا خیرین در ساخت و تعمیر این مدارس مشارکت کنند.
وی گفت: برخی از مدارس نیز در زمین های وقفی ساخته شده اند که هر ساله باید بهای اجاره آن را پرداخت کرد.
فرماندار خمین نیز در سخنانی گفت: مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و آسایش و امنیت آنها باید در این مکان به طور کامل تامین شود و سرمایه‌ گذاری در این عرصه اولویت دارد.
سید مهدی ساداتی افزود: خیران الگو و نماد سخاوت هستند که از امور روزمره خود می‌ کاهند و در راه خیر قدم می ‌گذارند.
وی اظهارکرد: خیرین با مشارکت فعالانه خود هم دین و دنیا و هم آخرت خود را حفظ می‌کنند و از همه مهم‌ تر نام نیکی از خود به جای می گذارند.
وی مشارکت خیرین این شهرستان را در زمینه های مختلف ارزشمند دانست و افزود: میزان مشارکت مالی خیرین هر ساله چند برابر اعتبارات دولتی است.
در ادامه این نشست از 25 خیر مدرسه ساز فعال خمین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

نزاکت الهیاری