چاپ
کد خبر: ۳۶۵۲

کمبود فضاهای آموزشی و فرسوده بودن مدارس از مشکلات آموزش و پرورش خراسان شمالی
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از کمبود فضاهای آموزشی و فرسوده بودن اغلب مدارس این استان خبرداد و گفت : امیدواریم با نگاه خیرین بتوانیم هرچه زودتر بر مشکلات فائق آییم .
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس امین فلاح کوشکی مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان شمالی به همراه ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز 11 مرداد ماه سال 1401 با حضور در دفتر جامعه خیرین خیرین مدرسه ساز کشور با مهندس جعفری دیدار و در خصوص مشکلات فضاهای آموزشی استان گفتگو کردند.
در این جلسه ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی ضمن گرامیداشت یاد و نام مرحوم حافظی و قدردانی از زحمات دکتر قفلی اظهار داشت : شاخص های مهم آماری نشان می دهد بعد از استان سیستان و بلوجستان، خراسان شمالی در اکثر حوزه ها به خصوص زیر ساخت های آموزشی و پرورشی عقب است که امیدواریم با نگاه ویژه خیرین بتوانیم عدالت تربیتی و آموزشی را در میدان دانش آموزان برقرار نماییم .
وی ادامه داد: .متاسفانه این استان با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه است و از حدود 224 مدرسه شهر بجنورد مرکز این استان 194 مدرسه دو نوبته اداره می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی بیان کرد: 88 هنرستان در این استان دایر است که تنها تعداد معدودی استاندارد های هنرستانها را داراست.
ابوالقاسم اکبری به طرح هایی همچون ، معماران تربیت ( خشت اول در مقطع ابتدایی ) ، طرح آینده پژوهشی رشته های هنرستان ها در خراسان شمالی ، طرح ارتقا سلامت و بهداشت دانش آموزان با کمک اولیا پزشک و .. اشاره کردو اظهار داشت : اجرای این طرح ها می تواند ضمن برقراری عدالت در کیفیت آموزش و پرورش نیز نقش مهمی را ایفا نماید.
وی به حذف بعضی از رشته های منسوخ شده در هنرستان ها اشاره کردو افزود: در این استان تلاش کردیم رشته های جدید و مورد نیاز بازار کار را با توجه به اقلیم و نیاز منطقه ، جایگزین رشته های منسوخ شده نماییم که در این خصوص موفق بودیم .
وی با تاکید بر اینکه مدارس تخریبی و کمبود شدید فضاهای آموزشی از دغدغه های آموزش و پرورش خراسان شمالی است تصریح کرد: عمده مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی این استان در شهر بجنورد است و تعدادی از مدارس این شهر، جهت ساختمانهای اداری استفاده می شود.
مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه ضمن تقدیر از پیگیری های آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس استان خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از رویکرد های جامعه خیرین این است که مدارس به سمت یک شیفته شدن سوق داده شوند و امیدواریم با همت خیرین بتوانیم بخشی از مشکلات شما را مرتفع سازیم .
وی در ادامه با برقراری ارتباط تلفنی با خیر مدرسه ساز دکتر تقی پور از مشکلات فضاهای آموزشی استان خراسان شمالی مطالبی را بیان کرد و از مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز خواست تا گزارشی از کمبود های این استان را خدمت آقای تقی پور ارائه دهند.
نزاکت اللهیاری