مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
چاپ
کد خبر: ۳۵۸

نام  نیک اندیش همیشه جاویدان است

یادداشتی از محمد رضا حافظی ،رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

نام نیک اندیش همیشه جاویدان است

امیر کبیر در دوران صدارت خود اثری سازنده و پایدار برجاگذاشت ومدرسه دارالفنون را بناکرد. او انسانی فرهنگ دوست بود و اهتمام او برای ساخت مدرسه تاریخی دارالفنون که در واقع بحرالعلوم دانش و فرهنگ این مرزو بوم است ؛نشانی برلیاقت ،کیاست ، کاردانی و فرهنگ دوستی آن انسان بزرگ و وارسته است .


 انسانی که امام راحل عظیم الشان نیز به نیکی از او یاد کرده است . این بنای عظیم  در حال حاضرنیاز مبرم به مرمت و بازسازی دارد تا همچنان کانون نقش آفرینی در رشد و توسعه علم و دانش باشد. بر این اصل هفته گذشته جلسه ای با حضور معاونین پژوهشی و عمرانی وزیر محترم آموزش و پرورش ، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران  با موضوع راهکارهای ترمیم و نوسازی این بنای تاریخی در مدرسه دارالفنون برگزار شد. پس از بحث و تبادل نظردر نهایت ضرورت ترمیم و بازسازی بنای مدرسه مورد تاکید قرار گرفت . آنچه مسلم است تشکیل کارگروهی به همین منظور و تقسیم کار در حوزه های فنی، معماری ، تامین اعتبار لازم ، جذب فارغ التحصیلان ادوار مدرسه دارالفنون، و در صورت نیاز برگزاری یک جشنواره ویژه  در کارگروه مزبورمورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

البته در این جلسه یکی از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع تهران فی المجلس پرداخت یک میلیارد تومان برای اجرای این طرح را تقبل نمود که بیانگر آن است که زمینه مشارکت خیرین مدرسه ساز در این پروژه کاملا مهیا است و خیرین از این طرح استقبال خواهند نمود. جامعه خیرین مدرسه ساز برای تحقق این مهم و احیای دارالفنون که به نوعی مهد و گاهواره شکل گیری آموزش و پرورش نوین در کشور است و از سویی دیگرجایگاه آموزش عالی نیز در کشور محسوب می شود ، تمامی مساعی خود را به عمل خواهد آورد.