مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
چاپ
کد خبر: ۳۵۴

اختصاص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد دلار برای ایمن سازی مدارس کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان خبرداد؛

اختصاص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد دلار برای ایمن سازی مدارس کشور

عضو هئیت رئیسه مجلس دهم و نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی ،با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش های دولت رسیدگی به وضعیت مدارس است گفت: در این راستا سه میلیارد دلار برای ایمن سازی مدارس کشور اختصاص یافته است.


 
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛ غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ،در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان که با حضور مسئولان وخیران این استان برگزار شده بود با بیان اینکه امروز عزم واراده دولت در راستای کیفی سازی مدارس وفضاهای آموزشی است تا در سر تا سر کشور فضای ایمن برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود، ابراز داشت: بیش از ۶۰ درصد مدارس کشور تخریبی وقدیمی است ، لذا از جمله اقدامات مجلس این بود که در برنامه ششم توسعه توانست سه میلیارد دلار برای مقاوم سازی فضاهای آموزشی منظور کند.
وی افزود: بی شک برگزاری این جشنواره ها می تواند نقش مهمی رادر تشویق خیران مدرسه ساز ونهادینه شدن آن در جامعه ایفا کند.دولت نیز در حمایت از خیران می کوشد تا معافیت مالیاتی وتسهیلات مناسب را در اختیار خیران مدرسه ساز قرار دهد.
عضو خانه ملت با بیان اینکه تحقق مقاوم شدن همه مدارس از جمله اهداف دولت محسوب می شود که نیازمند تخصیص اعتبارات است ابراز داشت: در صورت شرایط مطلوب اقتصادی کشور دولت جدید باید برنامه های خود را بر این اساس قرار دهد که همه مدارس و آموزشگاه ها از استاندارد های لازم برخوردار باشند که باید گفت دولت مکلف به هزینه دو هزار و۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش است .
کاتب در ادامه تصریح کرد: کمک به ساخت مدرسه از جمله دغدغه هایی بود که همواره از اوایل انقلاب تا کنون در کشور وجود داشت ،لذا مشارکت خیران در این بخش توانست علاوه بر ایجاد فضای معنوی وبرکت دنیا وآخرت ،دولت را نیز در رسیدن به هدف مقاوم سازی مدارس کمک کند.  معتقدمباید این جشنواره ها به منظور جلب مشارکت های عمومی بیشتر برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: ‌دولت مکلف شد تا ۵۰ درصد هزینه های آموزشی در هر مدرسه که خیران در آن مشارکت دارند را تامین کند وباید گفت بودجه  مقاوم سازی مدارس باید از پروژه های عمرانی صرف شود، چرا که درآمد های نفتی تنها پاسخگوی نیازهای جاری کشور است .امید است با حمایت خیران بتوانیم در ایجاد فضای آموزشی ایمن گام هایی ارزشمند برداریم.
محمود خواه