مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چاپ
کد خبر: ۳۴۹۴

تفاهم نامه مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت فضاهای آموزشی امضا شد

تفاهم نامه مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ساخت فضاهای آموزشی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به منظور تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد برای دانش آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته، روستایی و محروم کشور به امضا رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ، تفاهم‌نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به منظور تأمین فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد برای دانش آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور، در قالب مشارکت بنیاد برکت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به امضای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و عارف نوروزی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) رسید.

طبق این تفاهم‌نامه، اعتبار در نظر گرفته‌شده جهت احداث ۱۰۰۰ باب مدرسه ۲ تا ۳ کلاسه، موضوع تفاهم‌نامه شماره ۱۸۹۸۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ در جهت گسترش عدالت آموزشی و تربیتی سهم بنیاد برکت از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش می یابد.

ساخت مدارس مورد نظر در مناطق روستایی، مرزی و محروم کشور، با استفاده از فنّاوری‌های نوین ساختمانی، متناسب با بوم و اقلیم منطقه با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی بالای ۲۰ نفر دانش‌آموز طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

کنترل کیفیت مدارس احداثی بنیاد برکت توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و اقدامات مرتبط جهت تعمیرات موردنیاز مدارس مورد اشاره با اعتبار تخصیصی از سوی بنیاد برکت تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان برای حداقل ۷۵ مدرسه در فاز اول، مشارکت در احداث، تکمیل یا تعمیر حداقل ۵۰ مدرسه مرتبط با مناطق هدف بنیاد برکت، منطبق با طرح تحول ۲۰۲۰ محله در سطح کشور در قالب مشارکت ۳۰ درصد بنیاد برکت و ۷۰ درصد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همکاری در امکان بهره‌برداری مناسب از املاک ستاد به‌ منظور تأمین منابع مورد نیاز جهت مشارکت در ساخت مدارس از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه ویژه به توسعه زیرساخت های آموزشی در مناطق محروم و تلاشی چند‌جانبه در محرومیت زدایی به منظور گسترش عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.