
تعاملات سازنده با خیرین موجب رشد مشارکت در مدرسهسازی شده است
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با دست اندرکاران «بنیاد دستهای مهربان» ضمن قدردانی از اقدامات این بنیاد در حوزه مدرسهسازی گفت: تعاملات سازنده با خیرین موجب رشد مشارکت در مدرسه سازی شده است.
به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مهراله رخشانیمهر معاون وزیر آموزش و پرورش و مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به پاس قدردانی از زحمات خیرین مدرسهساز، با مدیران و دست اندرکاران «بنیاد دستهای مهربان» دیدار و گفتگو کردند.
رخشانی مهر با بیان اینکه معاونت مشارکتهای مردمی در سازمان نوسازی مدارس کشور با هدف تسهیل امور خیرین ایجاد شده است، اظهار کرد: تعاملات بسیار خوبی بین مجموعه وزارت آموزش و پرورش با خیرین حقیقی و بنیادها و موسسات خیریه وجود دارد که زمینه رشد فزاینده مشارکت خیرین را فراهم کرده است.
رخشانیمهر در ادامه با بیان اینکه «بنیاد دستهای مهربان» و خیرین نیکوکار مدرسهساز در تجهیز مدارس نیز گامهای خوبی برداشته اند به تخصیص اعتبارات این بخش اشاره کرد و گفت: تجهیز مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه و کودکان اوتیسم را در دستورکار داریم و اقدامات خوبی نیز انجام گرفته، که انشاالله با استمرار این روند توسعه و تجهیر مدارس شاهد تحولات خوبی در فضاهای آموزشی و پرورشی خواهیم بود.
رخشانیمهر از دغدغه و توجه موسسات خیریه نسبت به مناطق محروم قدردانی کرد و افزود: بیشترین نگرانی ما بابت تامین فضای آموزشی مناسب در مناطق محروم و صعب العبور است که فقدان زیرساختهای مناسب هزینه احداث را هم بالاتر می برد، از اینرو از ظرفیت گروههای مختلف خیریه و جهادی به منظور تسریع و تسهیل کار استفاده می کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 4000 مدرسه سنگی در نقاط مختلف کشور خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری و هماهنگی همه نهادها، مشکلات را به حداقل رسانیم و کار را پیش ببریم که در این زمینه هلال احمر نیز کمک کار ما بوده است.
«بنیاد دستهای مهربان» در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بیسرپرست و بدسرپرست آغاز کرد، اما در حوزه مدرسهسازی نیز فعالیتهای قابل توجهی داشته است که از آن جمله می توان به ساخت 12 مدرسه در مناطق مختلف کشور اشاره کرد.