مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • سه‌شنبه, ۰۱ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
چاپ
کد خبر: ۳۱۳۹

پدر الگوی من در مدرسه سازی بود

پدر الگوی من در مدرسه سازی بود

مهدیه نکوئی خیر مدرسه ساز می گوید: حاج مهدی نکوئی پدرم در امور خیریه همواره پیشتاز بود و این امر الگویی شد برای ما فرزندان تا راه او را ادامه دهیم .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهدیه نکوئی مسئول شورای بانوان استان کرمان و عضو خیرین مدرسه ساز کشور است . وی حدود ۱۲ سال از عمر پر برکت خویش را صرف امور خیری، همچون مدرسه سازی  کرده و در این راستا یاری رسان دانش آموزان نیازمند بسیاری در امر آموزش بوده است. با این خیر نیک اندیش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

شرکت در کار خیر چه حسی را در شما ایجاد می کند؟
 
کار خیر یک وظیفه شخصی و انسانی است و  بازخورد خوبی در زندگی و اجتماع دارد  و مطمنا اثرات آن انرژی مثبتی است که در زندگی فرد جاری می شود و  همه اینها  لطفی است که  خدا نصیب بندگانش می کند.
 
توصیه شما به جوانان و کسانی که قصد دارند وارد امر خیر شوند چیست؟
 
وظیفه انسانی ما حکم می کند تا زنده هستیم کاری انجام دهیم و هوای افراد نیازمند را داشته باشیم . قدم گذاشتن در امر مدرسه سازی هم توفیقی است که خداوند نصیب بندگانش می کند تا به این وسیله توشه ای برای آخرت خود ذخیره کنند.  
 
چه کسانی مشوق شما در امر مدرسه سازی بودند؟
 ما در محضر خیلی از دوستان کارآموزی کردیم .خداوند رحمت کند پدرم  را که از خیرین بزرگ بودند. حاج مهدی نکوئی در امور عام المنفعه ی بسیاری مشارکت داشتند همین امر موجب شد تا ما راه ایشان را ادامه دهیم . امیدوارم با الگو گرفتن از انسانهای شریفی که در امور خیریه قدم می گذارند بتوانیم موثر واقع شویم.

 نقش زنان در ترویج فرهنگ مدرسه سازی چیست؟

 زنان نقش بسیار موثر و سازنده ای در ترویج فرهنگ مدرسه سازی دارند . آنها  به عنوان یک عنصر لطیف و حس زیبای مادری که دارند می توانند در همه امور تاثیر گذار باشند. 
تمام خیرینی که می بینیم یک انگیزه و یک همت زنانه آنان را همراهی کرده است .برای  انجام کار خیر و بالا بردن سطح فرهنگ جامعه باید کاری کرد و هیچ امری  با ارزش تر و تاثیر گذارتر از مدرسه سازی نیست.
 دلیری