مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • شنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
چاپ
کد خبر: ۳۰۹

نهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان خلخال استان اردبیل برگزار شد

نهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان خلخال استان اردبیل برگزار شد

نهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز شهرستان خلخال در استان اردبیل ، با حضور مدير كل آموزش و پرورش، رييس مجمع خيرين ، معاون توسعه فني اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان اردبيل و جمعي از مسئولين شهرستان خلخال در سالن اداره ارشاد اسلامي برگزار گرديد


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ احمد ناصري مدير كل آموزش و پرورش استان ، ضمن تقذیر از مساعدت خيرين بويژه معلمان خیر افزود: معلمان خیّرعلاوه بر مسئوليت تعليم و تربيت در امر مقدس مدرسه سازی نیز مشاركت دارند و به تعبير ديگر ضمن مدرسه سازي ، مدرسه ياري مي نمايند .

وی با اشاره به استقبال مشاركت عموم مردم در مدارس اظهار داشت: حضور اكثريت مردم در مدارس نشان مي دهد كه مردم به مسايل تعليم و تربيت علاقه مند هستند  و به اعتلاي كشور و آينده ايران اسلامي اهميت مي دهند.

ناصری ، با اشاره به چشم انداز آموزش و پرورش گفت: براي رسيدن به دورنماي مورد نظر و ايده آل فاصله داريم  و لذا بر لزوم سرمايه گذاري و هزينه در آموزش و پرورش نياز داريم .

مدير كل آموزش و پرورش استان ،از روند رو به  رشد مشاركت بخش غير دولتي در استان  اظهار خرسندي نمود  و تصریح کرد: حدود 16% از دانش آموزان در مدارس غير دولتي هستند و اين امر در استان رو به رشد است و مساعدت ارزشمند خيرين باعث مي شود كه  بسياري از خلا هاي مالي در اين زمينه مرتفع شود.

وی افزود: در اين ميان  حمايت هاي مالي خيرين در استان بيش از بودجه عمراني آموزش و پرورش بوده  لذا دولت مكلف شده به هر ميزان كه خيرين در مدرسه سازي مساعدت نمايند به همان ميزان نیز دولت اعتبار صرف کند.  

در ادامه این جشنواره ، دبیر شورای آموزش و پرورش استان با ذكر دو نكته اساسي  به اقدامات و رويكرد مثبت دولت و مجلس در برنامه  توسعه ششم  اشاره كرد و گفت : در سال 96 قدم هاي بسيار مثبت و بزرگ برداشته خواهد شد و در حدود سه ميليارد دلار براي فضا هاي آموزي و پرورشي هزينه خواهد شد .

وي  ادامه داد: بهسازي مدارس و استفاده از ظرفيت تجاري سازي براي نوسازي مدارس مشرف به خيابان  از جمله كارهاي مثبت دولت و مجلس خواهد بود .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ، از پرداخت قابل توجهي از  پاداش بازنشستگان در ماه جاري خبرداد و اظهار داشت: در ماه ارديبهشت بخش قابل توجهي از پاداش پايان خدمت بازنشستگان  پرداخت خواهد شد كه این امربي سابقه است .

نزاکت الهیاری