مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
چاپ
کد خبر: ۲۹۵۳

مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد

مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد

مراسم روز ملی تکریم خیّرین با حضور جمعی از مقامات کشوری و خیّرین مدرسه‌ساز در اردوگاه شهید باهنر تهران و همزمان به‌صورت ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مراسم روز ملی تکریم خیّرین مدرسه‌ساز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین و اعضای هیات مدیره ( دکتر اسپرورین ، آقای شاه حسینی ،حاج آقا فخاری ، حاج اکبر ابراهیمی و ...) ، خانم حافظی دختر مرحوم حافظی و جمعی ازخیّرین مدرسه ساز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

در این مراسم که بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و درفضای باز مجموعه اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، مدیران کل نوسازی و آموزش وپرورش 31 استان کشور به همراه روسای مجامع خیّرین استانی نیز به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم  اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد برای نوسازی مدارس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که امیدواریم تحقق یابد.

او  همچنین افزود: در اردوگاه باهنر یک ساختمان ۱۵۰ ساله احیا شد، همچنین در این اردوگاه یک مجموعه اقامتی برای فرهنگیان ساخته شده است.

منادی سفیدان بیان کرد: ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که محل خوبی برای کارهای خیر است.

در ادامه محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه از سال گذشته برای تکریم خیرین این روز به نام روز ملی خیرین نامگذاری شده است اظهار کرد:  زنان و مردان فرهیخته برای ساخت و تجهیز مدارس می‌کوشند تا بستر مناسبی را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فراهم کنند.

او ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در سراسر کشور افزود: حضور خیرین باعث شد تا بیش از ۱۳۵ هزار کلاس درس بعد ازانقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان ساخته شود همچنین خیرین در سال گذشته بیش از هزار و ۳۶۱ مدرسه ساختند‌.

در ادامه این مراسم دختر مرحوم حافظی شعری در وصف پدر را قرائت نمود.

‎به نام خداوند مهر و وفا 
‎به نام خدايي كه دارد رضا
 
‎یک سلامی از سر اخلاص و جان
‎بر چنین جمعی بزرگ و مهربان
 
‎می کنم تقدیم شعری بر شما
‎ای کریمان عزیز و با صفا
 
‎روز خیّر روز احسان و کرم
‎می نهم بر دیده ام از تو قدم
 
‎روز اکرام و کرامت روز نور
‎روز عرفان و محبت روز شور
 
‎یاد آن خیّر کنم در جمعتان
‎که به هر جمعی بشد او شمعتان
 
‎حافظی عمری در این ره سیرکرد
‎عمر خود را او فدای غیر کرد
 
‎بعد او هم جمعتان پرشورتر
‎راه خیّر دائماً پر نورتر
 
‎مدرسه سازان همه بی ادعا
‎ضد تزویر و ریا بی مدعا
 
‎چون ملائک بال خود بگشوده اند
‎ ضد ظلم و جهل اینان بوده‌اند
 
‎چون چراغی روشنی بخش جهان
‎سرفرازانی عزیز و مهربان
 
‎شُهره می‌گوید شما را صد درود
‎یک جهانی کارتان را می ستود
 
‎می ستایم کارتان را هر زمان
‎ای عزیزان،  مردمانِ مهربان
 
‎می برم پایان حرفم را چنین
‎آفرین بر عاشق ایران زمین
 
در ادامه این مراسم  از 2 کتاب زندگینامه و کارنامه خیّر مدرسه‌ساز رضا گل‌نراقی و کتاب زندگینامه و کارنامه برادران ذبیحی رونمایی شد.

گفتنی است، از سال 1398 به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی پانزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت پربرکت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) روز تکریم خیرین نام‌گذاری شد تابهانه‌ای برای تقدیر و بزرگداشت خیرین مدرسه‌ساز و ترویج فرهنگ نیکوکاری باشد.

نزاکت اللهیاری