مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۰۷ آبان ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
چاپ
کد خبر: ۲۹۴۳

خیرین سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان مدرسه ساختند

خیرین سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان مدرسه ساختند

رئیس جمهور در دیدار با جمعی از خیرین گفت: سال گذشته خیرین مدرسه ساز تا ۲ هزار میلیارد تومان در ساخت و تکمیل مدارس نیمه کاره مشارکت کردند.


به گزارش روابط عمومی جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور ، حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از خیرین ( از جمله مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ) و فعالان سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حضوری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی انجام شد، گفت: اگر بخواهیم کشور و نظام را حفظ کنیم و مردم را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهیم، بدون کمک و یاری یکدیگر امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: خیرین ما ۳ هزار میلیارد تومان کمک برای مدرسه سازی سال گذشته هدف گذاری کردند که ۲ هزار میلیارد تومان آن برای ساخت و تکمیل مدارس نیمه کاره تحقق پیدا کرد.


رئیس جمهور با تاکید بر نقش خیرین در ساخت مدرسه، بیمارستان و ایجاد اشتغال گفت: وقتی خیرین کودکی را که نیاز به محبت دارد یاری می‌کنند زندگی سخت به مقدار زیادی برای او آسان می‌شود.
آقای روحانی افزود: نه تنها در زمان تحریم و کرونا؛ ما باز هم به کمک و یاری تشکل‌ها در زمان‌های دیگر نیاز داریم.


رئیس جمهور گفت: افراد زیادی هستند که یک عضو خودشان را از دست داده اند و در مقابل افراد دیگری حاضرند اعضای خود را اهدا کنند و این به معنی اهدای حیات و زندگی است.
آقای روحانی با اشاره به احادیث و روایاتی که در آن نجات و هدایت انسان‌ها تاکید شده است، افزود: براساس این روایات اگر شما یک نفر را از اعتیاد، از انحراف و از فقر نجات دهید و یا او را هدایت کنید به همه دنیا حیات داده اید.

در ادامه این جلسه مهندس حعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که به نمایندگی از جامعه خیرین در جلسه حضور داشت : ضمن ارائه مطالبی از تاریخجه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مجامع خیرین در استانها و فعالیت ها و اقدامات انجام شده کتاب کارنامه خیرین در سال 99 را تقدیم رئیس جمهور کرد.

در این  دیدار رئیس جمهور، با رئیس هیأت مدیره شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری، مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم ایران، مدیر عامل خیریه طلوع بی‌نام و نشان‌ها، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز، سخنگوی مجمع ملی سازمان مردم نهاد جوانان، مدیرعامل تشکل جمعیت حامیان زمین، مدیر عامل مؤسسه توسعه خدمات مالی خرد، مدیر عامل انجمن اهدا عضو ایرانیان، مدیر عامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری، رئیس هیأت مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر، مدیر عامل انجمن خانواده پایدار ایرانی، مدیر عامل بنیاد همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان و مدیرعامل انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های دولت از فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌هایشان دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

نزاکت اللهیاری